יושב ראש הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, אמר הערב (שלישי) כי מיצרי הורמוז ינוהלו על ידי איראן ובהסדרים איראניים, לפי דיווחי רשת 301. הוא חשף מנגנון מיוחד ל-30 הימים הקרובים לטיפול בתקלות באמצעות קו תקשורת ישיר, והדגיש כי אישורי מעבר לספינות אינם חלק מהקו הזה. הדברים מחזקים את עמדתו הקודמת לפיה המיצר לא ישוב לתנאים שלפני המלחמה.
יושב ראש הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, אמר הערב (שלישי) כי מיצרי הורמוז ינוהלו על ידי איראן ובהסדרים איראניים, וכי החוק הבינלאומי יישמר במסגרת זו, לפי דיווחי רשת 301.
קאליבאף חשף כי הוקם מנגנון מיוחד לטיפול בתקלות ובמחלוקות במיצר במהלך 30 הימים הקרובים, הכולל קו תקשורת ישיר. הוא הדגיש כי הקו אינו קשור לאישורי מעבר לספינות, להם מסלול נפרד, ונועד רק לפתרון בעיות ולהבהרת עניינים בעת הצורך.
הדברים מרחיבים את הצהרתו המוקדמת יותר היום (14:32), כפי שדווח ב-The Zioneer, לפיה ניהול המיצר לא ישוב למה שהיה לפני המלחמה. איראן ממשיכה להדגיש את ריבונותה על הנתיב הימי האסטרטגי, לרבות גביית אגרות, מאז הסכם המסגרת עם ארה״ב. דבריו של קאליבאף מספקים פרטים על המנגנון המבצעי שאיראן מתכוונת להפעיל באופן חד-צדדי.
3 התפתחויות
- מתפתחקאליבאף בריאיון לטלוויזיה האיראנית: תשלום עבור מעבר במיצר הורמוז סוכם בהבנות עם ארה״ב
- מבוססאיראן: ניהול מצר הורמוז הוא באחריות איראן ועומאן בלבד, גביית התשלום נמשכת
- מבוססהרמטכ״ל האיראני: כוחותינו שולטים במצר הורמוז — אף ספינה לא תעבור ללא רשותנו
- מתפתחיושב ראש הפרלמנט האיראני קאליבאף: מצרי הורמוז לא ישובו לתנאים שלפני המלחמה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
