יו״ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קליבאף אמר במהלך ביקורו בעומאן כי טהראן תנהל את מצר הורמוז, בניגוד למזכר ההבנות עם ארה״ב, כך לפי העיתונאי גיא אלסטר.
יו״ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קליבאף, שעמד גם בראש המשלחת האיראנית לשיחות עם ארה״ב בשווייץ, הצהיר במהלך ביקורו בעומאן כי טהראן תנהל את מצר הורמוז — בניגוד ישיר למזכר ההבנות שעליו דווח כי נחתם עם ארצות הברית. הדברים, שצוטטו על ידי העיתונאי הישראלי גיא אלסטר, מגיעים לאחר ש-The Zioneer דיווח השבוע כי טיוטת מזכר ההבנות הכניסה את עומאן לדיונים על ניהול מצר הורמוז, מהלך שחבר הכנסת הבכיר אחמד נבאוויאן הגדיר כחציית קו אדום של המנהיג העליון חמינאי. ההצהרה ממחישה את ההתנגדות הפנימית הקשה להסכם, אף שבכירים איראנים תיארו אותו קודם לכן כסופי. טרם התקבל אישור רשמי אמריקאי או איראני להצהרה הספציפית.
- מתפתחקאליבאף בריאיון לטלוויזיה האיראנית: תשלום עבור מעבר במיצר הורמוז סוכם בהבנות עם ארה״ב
- מתפתחיושב ראש הפרלמנט האיראני קאליבאף: מצרי הורמוז לא ישובו לתנאים שלפני המלחמה
- מבוססאיראן: ניהול מצר הורמוז הוא באחריות איראן ועומאן בלבד, גביית התשלום נמשכת
- מתפתחנבאוויאן: הטיוטה מכניסה את עומאן לניהול מצר הורמוז — חוצה קו אדום של המנהיג
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
