יושב ראש הפרלמנט האיראני מוחמד-באקר קאליבאף אמר כי ניהול מצר הורמוז לעולם לא יחזור לתנאים ששררו לפני המלחמה, על פי רשת 301. האמירה מאותתת על נחישות איראנית מתמשכת בנוגע לנקודה האסטרטגית.
יושב ראש הפרלמנט מוחמד-באקר קאליבאף אמר כי 'כולם צריכים לדעת שניהול מצר הורמוז לעולם לא יחזור להיות כפי שהיה לפני המלחמה', על פי רשת 301. ההצהרה, שפורסמה בחשבונו, מהדהדת הצהרה כמעט זהה שמסר קאליבאף ב-17 ביוני, אז אמר כי המצר לא ישוב לתנאים שלפני המלחמה (The Zioneer, 17 ביוני). שתי ההצהרות מבטאות שינוי קבוע בעמדת איראן בנקודת החנק הימית הקריטית ביותר בעולם, בעוד שגורמים איראניים נמנעו שוב ושוב מאיום בחסימה מלאה. קאליבאף היה קול קשוח מוביל בשבועות האחרונים, ודחה הסכמים דיפלומטיים מתהווים והזהיר את ארה״ב מטעויות. ההצהרה הנוכחית תוארכה ליום שלישי אחר הצהריים והופיעה באותו מקור ששידר את דבריו הקודמים.
2 התפתחויות
- מתפתחיושב ראש הפרלמנט האיראני קאליבאף: מצרי הורמוז לא ישובו לתנאים שלפני המלחמה
- מתפתחמשא ומתן איראני: מצר הורמוז לעולם לא יחזור למצב שקדם למלחמה
- מתפתחקאליבאף בריאיון לטלוויזיה האיראנית: תשלום עבור מעבר במיצר הורמוז סוכם בהבנות עם ארה״ב
- מבוססהרמטכ״ל האיראני: כוחותינו שולטים במצר הורמוז — אף ספינה לא תעבור ללא רשותנו
מקורות ואות
- קליטה פנימית
