בנאומו הערב (שלישי) חזר מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם על כך שההתנגדות המזוינת היא הדרך היחידה לשחרור אדמת לבנון, ודרש נסיגה ישראלית מלאה ומוגדרת בזמן. הוא דחה ערבויות אמריקאיות בעקבות מה שכינה קריסת ההסכם מנובמבר 2024, והדגיש מחדש את ברית חיזבאללה עם איראן.
מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם נשא הערב (שלישי) נאום ובו חזר על דרישות הליבה של הארגון ועמדתו האסטרטגית כלפי ישראל, לפי מקור אחד. קאסם הדגיש שההתנגדות המזוינת היא הדרך היחידה לשחרור אדמת לבנון, ודרש נסיגה ישראלית מלאה ומוגדרת בזמן. הוא דחה את מהימנות הערבויות האמריקאיות בעקבות מה שכינה קריסת הסכם הפסקת האש מנובמבר 2024, והתעניין שלישראל לא תהיה השפעה על ענייני הפנים של לבנון או על שיתוף הפעולה הצבאי שלה.
קאסם קרא לרשויות הלבנוניות למנף את כוחו של חיזבאללה, תוך שחזר על מחויבות הארגון לחוקה ועל בריתו האיתנה עם איראן. הדברים הם האחרונים בסדרת הצהרות של קאסם החודש. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב, קאסם אמר קודם לכן שהפסקת האש הנוכחית הושגה בזכות ניהול המערכה של הארגון, והוא דרש שוב ושוב נסיגה ישראלית מלאה בכמה הזדמנויות בשבועות האחרונים, כולל הצהרה ביום שישי שההתנגדות תימשך עד ש׳הישראלי האחרון' יעזוב את לבנון. הנאום ממשיך את הרטוריקה הלוחמנית שקאסם מפגין לאורך יוני, כולל קריאות ל׳פרויקט חיסול ישראל' ודחיית כל אזורים בשליטה ישראלית בדרום לבנון.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
