מאות תומכי חיזבאללה יצאו להפגין ברחבי לבנון הערב בתגובה להסכם המסגרת בין ישראל ללבנון. עימותים פרצו בביירות בין הפעילים לכוחות הביטחון הלבנוניים. מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם הכריז שההסכם "חסר תוקף" ודורש לבטלו.
מאות תומכי חיזבאללה יצאו להפגין ברחבי לבנון הערב, לאחר הודעת מזכ״ל הארגון נעים קאסם הדוחה את הסכם המסגרת שחתמה ישראל עם לבנון. על פי הדיווחים, פרצו עימותים בביירות בין הפעילים לכוחות הביטחון הלבנוניים. קאסם, שנשא דברים היום (שבת), הכריז כי ההסכם 'חסר תוקף' ודרש לבטלו.
זוהי ההפגנה האחרונה בשורה של מחאות והצהרות של חיזבאללה נגד המתווה הדיפלומטי. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום (20:34 שעון ירושלים), תומכי חיזבאללה כבר יצאו לרחובות לאחר דחייתו הראשונית של קאסם. ההפגנות כללו עימותים עם צבא לבנון במרכז ביירות, כפי שדווח אמש (שבת, 00:43). עמדתו של קאסם הייתה עקבית: הוא דחה שוב ושוב כל הסכם הפסקת אש או מסגרת, והבטיח שההתנגדות תימשך עד לנסיגה ישראלית מלאה, ללא תנאים וללא חופש פעולה מבצעי לצה״ל בלבנון. הארגון אף איים כי כל הפרה של ההסכם המתגבש תוביל ל׳השמדת הכוחות הציוניים בלבנון,' כפי שדיווח The Zioneer ב-16 ביוני.
המחאות הנוכחיות מהוות הסלמה פומבית של התנגדות חיזבאללה, שכללה קריאות של בכירים ליישם את ההבנות בין ארה״ב לאיראן במקום ההסכם עם ישראל. לא ברור כיצד תגיב ממשלת לבנון והצבא לסערה הגוברת.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
