לוחמי צה״ל ירו לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה שחצו למרחב הביטחון סמוך לרכס עלי א-טאהר באמצעות דחפור ואופנוע, כך נמסר מצה״ל. לאחר אש אזהרה שלא נענתה והמחבלים המשיכו להתקדם ומהווים איום מיידי — נורתה אש נוספת להסרת האיום, וזוהו פגיעות. צה״ל הדגיש כי החוליה פעלה תחת חסות אזרחית.
צה״ל דיווח הערב (שלישי) על האירוע הרביעי היום בגזרת רכס עלי א-טאהר, לאחר שחיילים ירו לעבר חוליית חיזבאללה שחצתה את מרחב הביטחון על דחפור ואופנוע. צה״ל מסר כי אש אזהרה לא נענתה וכי לאחר ירי נוסף זוהו פגיעות.
האירועים הקודמים היום החלו בשעה 13:14 שעון ירושלים, כאשר צה״ל אישר תקיפה של חוליית מחבלים חמושים סמוך לרכס, שהוגדרה כ׳איום מיידי' (כפי שדיווח The Zioneer). בשעה 14:28 דווח על תקיפה נוספת שבה חוסלו 2-3 מחבלים, ובשעה 16:11 חוסלו שני מחבלים נוספים בתקיפת רחפן ואש נשק קל, כשהחוליה פעלה במסווה אזרחי. האירוע הנוכחי דומה בטקטיקה — מחבלים המשתמשים בכלים אזרחיים כדי להתקרב למרחב.
רכס עלי א-טאהר הוא מוקד עימות מאז הפסקת האש, כאשר חיזבאללה טען לפגיעה ברכבי צה״ל ומניעת התקדמות (The Zioneer, 19-20 ביוני). צה״ל טוען לשליטה ברכס וכי חיזבאללה ממשיך לבחון את הגבול. לא דווח על נפגעים לכוחות צה״ל באף אחד מהאירועים היום. חיזבאללה טרם הגיב לאירוע האחרון.
8 התפתחויות
- מאומתחיזבאללה טוען להפרת הפסקת אש לאחר שצה״ל ירה לעבר אזרחים בנבטיה
- מתפתחבפעם השנייה היום: ארבעה מחבלי חיזבאללה חצו את הקו הצהוב — כוחותינו ביצעו ירי להסרת האיום
- מתפתחחיזבאללה מאשר: כוחות צה״ל בפאתי כפר תבנית שליד נבטיה
- מבוססצה״ל: ארבעה מחבלי חיזבאללה חוסלו בחציית הקו הצהוב בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר
מקורות ואות
- קליטה פנימית
