צה״ל מסר כי חייליו ירו לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה שחצו למרחב הביטחוני ברכס עלי א-טאהר אחר הצהריים, רכובים על דחפור ואופנוע כשהם לבושים בבגדים אזרחיים. לאחר שנורו יריות הרחקה ללא הישמעות, ירו החיילים ישירות וזוהו פגיעות. דובר צה״ל האשים את חיזבאללה בשימוש ציני באזרחים ותשתיות כמגן.
אחר הצהריים (יום שלישי) זיהו חיילי צה״ל המפטרלים במרחב הביטחון מדרום לרכס עלי א-טאהר ארבעה מחבלי חיזבאללה חוצים את קו הגבול, רכובים על דחפור ואופנוע ולבושים בבגדים אזרחיים. נורו יריות הרחקה שלא נענו, החיילים ירו אש ישירה וזיהו פגיעות. דובר צה״ל האשים את חיזבאללה בשימוש ציני באזרחים ותשתיות כמגן אנושי — האשמה המרחיבה את החששות הקודמים מטקטיקות הארגון ברצועת הביטחון.
האירוע הוא האחרון בשורת עימותים סביב רכס עלי א-טאהר. בשעה 13:14 שעון ירושלים, צה״ל דיווח תחילה על תקיפת חוליית חיזבאללה חמושה שהיוותה 'איום מיידי' על הכוחות. במהלך השעה שלאחר מכן, צה״ל חידד את תיאורו: החוליה מנתה ארבעה מחבלים, הם חצו למרחב הביטחון בדחפור ואופנוע, ואש הרחקה קדמה לירי. סיקור רקע של The Zioneer תיעד טענות חוזרות של חיזבאללה לירי טילי נ״ט באותו אזור — טענות שישראל לא אימתה — וכן הצהרות הארגון על מחויבות להפסקת האש תוך איום להתנגד להתקדמות ישראלית.
צה״ל לא פרסם נתוני נפגעים או זהות המחבלים. חיזבאללה לא הגיב עד כה לאירוע. רכס עלי א-טאהר נותר מוקד חיכוך, כששני הצדדים מאשימים זה את זה בהפרות הפסקת האש.
8 התפתחויות
- מאומתחיזבאללה טוען להפרת הפסקת אש לאחר שצה״ל ירה לעבר אזרחים בנבטיה
- מתפתחבפעם השנייה היום: ארבעה מחבלי חיזבאללה חצו את הקו הצהוב — כוחותינו ביצעו ירי להסרת האיום
- מתפתחחיזבאללה מאשר: כוחות צה״ל בפאתי כפר תבנית שליד נבטיה
- מבוססצה״ל: ארבעה מחבלי חיזבאללה חוסלו בחציית הקו הצהוב בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר
מקורות ואות
- קליטה פנימית
