צה״ל מדווח כי כוחותיו ירו לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה שחצו שוב למרחב הביטחוני ברכס עלי א-טאהר אחר הצהריים, רכובים על דחפור ואופנוע, תוך שימוש בכסות אזרחית. לאחר ירי אזהרה שלא נענה, והמחבלים המשיכו להתקרב, הכוחות ירו שוב וזוהתה פגיעה. צה״ל מציין כי האירוע מדגים שימוש ציני של חיזבאללה באזרחים.
צה״ל מסר כי כוחותיו ירו בפעם השנייה לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה שחצו את גבול מרחב הביטחון ברכס עלי א-טאהר אחר הצהריים — אירוע שתואר על ידי הצבא כ׳חדירה שנייה' באותו יום. המחבלים, רכובים על דחפור ואופנוע בלבוש אזרחי, התעלמו מיריות אזהרה והמשיכו להתקדם, מה שהוביל לירי נוסף וזיהוי פגיעה. לא דווח על נפגעים לכוחותינו.
האירוע בא לאחר חדירה קודמת באותו רכס, שדווחה על ידי The Zioneer בשעה 16:15, ובה צה״ל אמר כי תקף חוליית מחבלים שמהווה 'איום מיידי' על לוחמיו. בדיווח הראשון צה״ל אישר כי תקף חוליית מחבלים חמושים סמוך לרכס עלי א-טאהר. רצף החדירות — מתקיפה על חוליית מחבלים שדווחה ב-13:14, דרך פגיעה ספציפית בחוליית דחפור ואופנוע ב-13:14, ועד לחילופי אש שניים כעת — מצביע על ניסיון חוזר של חיזבאללה לבחון את מעטפת מרחב הביטחון, תוך שימוש חוזר בכסות אזרחית.
כפי שדיווח The Zioneer מאז 15 ביוני, רכס עלי א-טאהר מהווה מוקד חיכוך: חיזבאללה לקח ב-19 ביוני אחריות לירי טילי נ״ט לעבר טנקים ישראליים באזור, וב-20 ביוני הכחיש טענות צה״ל על כיתור לוחמיו. הרכס שוכן מעל מרכז עצבי תת-קרקעי שצה״ל טוען לשליטה בו.
לא ברור כמה מחבלים נפגעו בחילופי האש השניים, והאם נהרגו או נפצעו. צה״ל לא פרסם פרטים נוספים על גורלם או על הציוד שבו השתמשו.
8 התפתחויות
- מאומתחיזבאללה טוען להפרת הפסקת אש לאחר שצה״ל ירה לעבר אזרחים בנבטיה
- מתפתחבפעם השנייה היום: ארבעה מחבלי חיזבאללה חצו את הקו הצהוב — כוחותינו ביצעו ירי להסרת האיום
- מתפתחחיזבאללה מאשר: כוחות צה״ל בפאתי כפר תבנית שליד נבטיה
- מבוססצה״ל: ארבעה מחבלי חיזבאללה חוסלו בחציית הקו הצהוב בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר
מקורות ואות
- קליטה פנימית
