צה״ל מחזיק עשרות מחבלי חיזבאללה נצורים במתחם תת־קרקעי בדרום לבנון ומונע ניסיונות חילוץ, כך לפי מקור צבאי. הדיווח מגיע לאחר שבועות של פעילות צה״ל לאיתור והשמדת רשת המנהרות הנרחבת שבנה חיזבאללה מתחת לאזור הגבול.
צה״ל ממשיך להחזיק כיתור סביב אחד המתחמים התת־קרקעיים הגדולים של חיזבאללה בדרום לבנון, שם ניצורים עשרות מחבלים ואינם יכולים לצאת, כך לפי מקור צבאי הערב. כוחות צה״ל חוסמים באופן פעיל כל ניסיון של חיזבאללה לחלץ או להוציא את המחבלים הלכודים.
מצב זה מעדכן שורה של דיווחים ש-The Zioneer עוקב אחריהם במשך שבועות. בשבת בבוקר (27 ביוני, 09:23 שעון ירושלים) צה״ל כיתר לראשונה את המתחם, עם עשרות מחבלים שנצורים בו. ב-25 ביוני ציינו פרשנים צבאיים כי כוחות מונעים ממחבלי חיזבאללה לצאת ממתחם תת־קרקעי מתחת לרכס עלי א-תחר — דינמיקה שתוארה כמסוכנת לחיילים מעל הקרקע. דיווח קודם (14 ביוני) תיעד את צה״ל מדווח על יותר מ-10 מפקדי שטח של חיזבאללה שנהרגו מאז הפסקת האש. מקורות לבנוניים ב-22 ביוני אמרו שישראל מתעקשת לפוצץ מתקן חיזבאללה בעצמה ולא להעבירו לצבא לבנון.
הדיווח הנוכחי אינו מפרט אם המחבלים הנצורים נמצאים באותו מתחם שדווח קודם או במתקן נפרד. צה״ל לא הגיב רשמית אם מניעת החילוץ היא חלק מטקטיקת מצור או עיכוב מבצעי לקראת פעולה נוספת. אין נתוני נפגעים עבור המחבלים הנצורים.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
