צה״ל כיתר את אחד המתחמים התת־קרקעיים הגדולים של חיזבאללה בדרום לבנון, שבו לפי הדיווחים לכודים עשרות מחבלים. ירושלים מבהירה כי כל נסיגה ישראלית תהיה מותנית בפירוק תשתיות חיזבאללה, בפריסת צבא לבנון ובפיקוח אמריקני, לפי 'Daily Alert' של המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון.
'Daily Alert' של המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון דיווח הבוקר (שבת) כי צה״ל כיתר את אחד המתחמים התת־קרקעיים הגדולים של חיזבאללה בדרום לבנון, ועל פי הדיווחים עשרות מחבלים לכודים בתוכו. הדיווח מגיע על רקע מגעים מתמשכים בין ישראל ללבנון, כאשר ירושלים מבהירה כי כל נסיגה ישראלית תותנה בפירוק תשתיות חיזבאללה, פריסת צבא לבנון בשטח ופיקוח אמריקני.
ההתפתחות מגיעה לאחר שבועות של תמרון דיפלומטי סביב נוכחות צה״ל בדרום לבנון ומזכר ההבנות המתגבש בין ארה״ב לאיראן. כפי שדווח ב-The Zioneer, ראש הממשלה נתניהו הבהיר לממשל טראמפ כי ישראל אינה מחויבת לסעיף הלבנוני בהסכם עם איראן, וכי צה״ל לא ייסוג מדרום לבנון אלא אם חיזבאללה יפורק בפועל. הממשל האמריקני לוחץ על ישראל לסגת כחלק מהסדר אזורי, אולם ירושלים מתעקשת לשמור על מרחבי ביטחון ועל חופש פעולה.
גורמים בישראל מביעים חשש כי מזכר ההבנות ארה״ב-איראן עלול לאפשר לטהרן לשקם את יכולותיה הצבאיות ולהמשיך לממן את חיזבאללה ושלוחות נוספות באזור, מה שמחזק את הגישה הביטחונית-תקיפה המשתקפת בפעולות צה״ל הנוכחיות. פרטי הפעולה המדויקים, ובהם המיקום המדויק ומספר המחבלים הלכודים, טרם אושרו על ידי דובר צה״ל.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
