משרד החוץ האיראני מסר הבוקר (שבת) כי הכוחות המזוינים ביצעו תקיפות נגד מטרות הקשורות לכוחות האמריקניים שתקפו בחוף הדרומי הלילה, והגדיר את התקיפה האמריקנית כ׳הפרה בוטה' של מזכר ההבנות לסיום המלחמה. לא פורטו יעדים ספציפיים או מיקומים, ולא דווח על הפעלת התרעות בבסיסי ארה״ב או במדינות המפרץ.
משרד החוץ האיראני פרסם הבוקר (שבת) הודעה לפיה הכוחות המזוינים ביצעו 'תקיפות הגנה עצמית' במהלך הלילה נגד מטרות הקשורות לכוחות ארה״ב שתקפו בדרום איראן. משרד החוץ כינה את התקיפה האמריקנית 'הפרה בוטה' של מזכר ההבנות וטען לזכותה של טהרן להגן על עצמה לפי סעיף 51 למגילת האו״ם.
בהודעה האיראנית לא פורט אילו יעדים ספציפיים הותקפו או היכן, ונכון לשעה זו לא התקבלו דיווחים על נזק או נפגעים בבסיסי ארה״ב באזור המפרץ או על הפעלת התרעות. היעדר פירוט עשוי להעיד על פעולה מוגבלת או על טענה לצורכי תדמית.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר, איראן איימה בעבר לתקוף תשתיות אמריקניות בתגובה לפעולות ישראליות בלבנון, שאותן היא מייחסת לתיאום עם וושינגטון. ההתפתחויות האחרונות משקפות דפוס של הסלמה רטורית ומבצעית בין איראן לארה״ב מאז הפסקת האש באפריל.
6 התפתחויות
- מתפתחמשרד החוץ האיראני: ישראל תקפה את לבנון בתאום עם האמריקנים - ובכך הפרה את ההסכם
- מתפתחאיראן מאשימה את ארה״ב וישראל בהפרת הפסקת האש; מאיימת בתגובה צבאית-דיפלומטית
- מתפתחאיראן שיגרה טילים לעבר בסיסים אמריקאיים באזור; מדינות המפרץ הפעילו הגנה אווירית
- מבוססאיראן מאשימה את ישראל בהפרת הפסקת האש בלבנון; דורשת מארה״ב להתערב
מקורות ואות
- קליטה פנימית
