משרד החוץ האיראני קרא להעמיד לדין את נאט״ו וכל החברות שהשתתפו בקבלת ההחלטה על ההשתתפות במלחמה נגד איראן, תוך שהוא מציין בשמן את איטליה ורומניה שחייבות, לדבריו, להסביר לעולם מדוע בחרו לשתף פעולה ב״פשעים" נגד המדינה.
משרד החוץ האיראני הסלים את המתקפה הדיפלומטית שלו היום (חמישי) וקרא להעמיד לדין את נאט״ו וכל המדינות החברות שהשתתפו בקבלת ההחלטה להצטרף למלחמה נגד איראן. ההצהרה מציינת בשמן את איטליה ורומניה ודורשת מהן "להסביר לעולם" מדוע בחרו לשתף פעולה במה שטהרן מכנה "פשעים" נגד המדינה.
זאת בעקבות דיווח ה-Zioneer מוקדם יותר היום בשעה 08:05, שבו האשימה איראן את נאט״ו בשותפות ל״מלחמת תוקפנות בלתי חוקית" בעקבות דברי מזכ״ל נאט״ו מארק רוטה על בסיסים של בעלות הברית. טהרן עוברת כעת מהאשמות כלליות להאשמות ספציפיות נגד מדינות מסוימות, מה שמאותת על אסטרטגיה משפטית ודיפלומטית ממוקדת יותר.
רוטה הודה ביום רביעי כי כמה מחברות נאט״ו אכזבו את ארה״ב בכך שלא העניקו גישה לפעולות נגד איראן, אך הדגיש שאחרות כן סיפקו זכויות טיסה ובסיסים. הדרישה החדשה של איראן נראית כתגובה ישירה להודאה זו, תוך ציון איטליה ורומניה מבין החברות שרוטה תיאר כמשתפות פעולה.
לא ברור באיזה מנגנון משפטי מתכוונת איראן להשתמש לשם העמדה לדין, והאם גוף בינלאומי כלשהו ישקול את התלונה. ההצהרה היא האחרונה בסדרת לחצים דיפלומטיים איראניים שכללו אזהרות לארה״ב, קריאת סין לדבוק במסגרת לסיום המלחמה, ואיום ראש ממשלת איטליה מלוני בהטלת סנקציות אירופיות נוספות על טהרן.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
