למרות איומים קודמים לעזוב, המשלחת האיראנית נשארה בשוויץ למשא ומתן, כך על פי דיווח בישראל היום. הדיווח מגיע לאחר יום של תהפוכות דיפלומטיות ביום ראשון בו המשלחת עזבה לזמן קצר את השיחות ופנתה חזרה לטהראן בטרם חזרה על עקבותיה.
עדכון לשעות הבוקר המוקדמות: למרות האיומים על עזיבת השיחות בתיווך ארה״ב בשוויץ, המשלחת האיראנית נותרה בחדר המשא ומתן, כך לפי דיווח בישראל היום. הדיווח מגיע לאחר יום דרמטי ביום ראשון בו המשלחת עזבה לזמן קצר ופנתה חזרה לעבר טהראן — לכאורה בעקבות איום של הנשיא טראמפ — בטרם חזרה בה וחידשה את השיחות.
כפי שדיווח The Zioneer לעומק, רכבת ההרים הדיפלומטית של יום ראשון כללה פרסום תיעוד של עזיבת המשלחת בטלוויזיה הממלכתית האיראנית, טענות סותרות מטהראן וממקורות בשוויץ לגבי מצב השיחות, ומקור שוויצרי שאפיין את איומי העזיבה כ׳תיאטרון ל׳בייס הטיפש'' בבית. פריט מאותו תרד (SAME-THREAD) מהשעה 20:51 ביום ראשון ציטט מקור איראני שאמר לרויטרס כי השיחות 'הושהו, לא הסתיימו'.
דיווח בן משפט אחד מישראל היום הוא האינדיקציה האחרונה לכך שהשיחות עדיין בחיים, אך הוא אינו נושא פרטים נוספים על מה שהשתנה במהלך הלילה או על מצב המשא ומתן הנוכחי. התמונה הרחבה יותר — עם סגן נשיא ארה״ב ואנס בדרכו לשווייץ, משמרות המהפכה ממשיכים בהסגר מצר הורמוז, ומבצעי צה״ל בלבנון נמשכים — נותרת נזילה.
3 התפתחויות
- מבוססאיראן: הושגה התקדמות טובה בשיחות בשוויץ, הצוותים הטכניים ימשיכו
- מתפתחנציגי המשלחת האיראנית נפגשים עם מקביליהם השוויצרים טרם השיחות עם ארה״ב
- מבוססאיראן אישרה: נגיע לשיחות בשוויץ; דורשת שארה״ב תחייב את ישראל להפסיק לתקוף בלבנון
- מבוססאיראן דוחה את השיחות בשוויץ ללא מועד חדש; משרד החוץ: "למועד מאוחר יותר"
מקורות ואות
- קליטה פנימית
