מקור איראני המקורב לצוות המשא ומתן אמר לרויטרס כי נסיגה ישראלית מלבנון היא תנאי להסכם סופי בין איראן לארה״ב, ומהווה קו אדום מבחינת טהרן, על פי דיווח ממקור אחד.
מקור איראני המקורב לפרטים מסר לרויטרס בערב יום חמישי כי נסיגה ישראלית מלבנון היא תנאי מוקדם להסכם סופי בין איראן לארצות הברית, והגדיר זאת כקו אדום עבור טהרן. הדרישה היא נושא חוזר במגעים, שהניבו אותות סותרים.
בשבועיים האחרונים פרסם The Zioneer מספר דיווחים בנושא. ב-12 ביוני טענו מקורות איראניים כי המתווה המתגבש כולל נסיגה ישראלית מלבנון ושחרור עצורי חיזבאללה. ב-16 ביוני התנה משרד החוץ האיראני הסכם סיום מלחמה בנסיגה כזו — עמדה שישראל דחתה רשמית ב-18 ביוני. עם זאת, גורמים אמריקנים הכחישו בעקביות שלבנון היא חלק מהשיחות: הבית הלבן מסר לערוץ MTV הלבנוני ב-17 ביוני כי נסיגה מדרום לבנון אינה תנאי להסכם עם איראן.
ההצהרה הנוכחית, המיוחסת למקור איראני אחד שאינו מזוהה בשמו המקורב למשא ומתן, מחזקת את עמדתה המוצהרת של טהרן. לא ברור אם מדובר בעמדה רשמית במו״מ או בהדגשה מחודשת של תנאי מוקדם שוושינגטון ממעיטה בחשיבותו בפומבי. גורם ישראלי או אמריקני לא אישר שנסיגה מלבנון נמצאת על סדר היום.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
