בציטוטים בלעדיים משיחה סגורה לאחר חזרת המשלחת האיראנית, אמר מפקד משמרות המהפכה אחמד וחידי לבכירי המשטר כי הרפובליקה האסלאמית קיבלה את מבוקשה, וכעת מתמקדת בהחזקת ארה״ב ב׳רצועה קצרה' תוך הצגת ישראל כ׳גורם הרע' במזרח התיכון, דיווח העיתונאי דרור בלאזאדה (ערוץ 14).
מפקד משמרות המהפכה אחמד וחידי צוטט בשיחה סגורה עם בכירי המשטר האיראני לאחר חזרת המשלחת מארה״ב, ע״פ פרסום בלעדי של העיתונאי דרור בלאזאדה בערוץ 14 אמש (שלישי).
וחידי אמר לכאורה: "הבאנו את טראמפ על ברכיו. קיבלנו מה שרצינו. כרגיל, המערב הטיפש מאמין שהוא יקבל מאיתנו משהו בתמורה — דבר שלעולם לא יקרה." הוא הוסיף כי המטרה כעת היא "להחזיק את האמריקאים ברצועה קצרה", וכל הפרה, ולו הקטנה ביותר, תאפשר איום בסגירת מצר הורמוז — איום שלדבריו טראמפ ואנשיו ייכנעו לו.
על פי הציטוטים, וחידי דחה כל אפשרות שאיראן תוציא את הכסף האמריקאי על רכישת סחורות מארה״ב, וקבע כי כעת איראן צריכה לגרום לאמריקאים להבין ש״ישראל היא הגורם הרע במזרח התיכון." הוא אמר לכאורה: "לא לוותר על שום דבר. לאיים. ואם צריך — אפילו לנטוש את השיחות."
הציטוטים מיוחסים למקור יחיד ולא אומתו באופן בלתי תלוי. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב, דיווח ראשוני על השיחה פורסם אך ללא הטקסט המלא. וחידי הצהיר בעבר כי איראן תאסוף תחילה את התשלום מעסקה פוטנציאלית ולאחר מכן תשתלט על מצר באב אל-מנדב, בדומה להשתלטות על מצר הורמוז, כפי שדיווח The Zioneer ב-15 ביוני.
4 התפתחויות
- מבוססמפקד משמרות המהפכה מציב אולטימטום לטראמפ: בלי תשלום מזומן – לא יהיה הסכם
- מתפתחטראמפ: 'איראן מעולם לא ניצחה במלחמה, אבל גם מעולם לא הפסידה במו״מ' — הציטוט שהיה שלו במקור
- מתפתחנועם אמיר: אני בספק אם נפל לטראמפ האסימון שאיראן לא רוצה הסכם
- מתפתחחדשות 14: הזעם בישראל על וויטקוף וקושנר — יועצי טראמפ דחפו לעסקה ממניעים זרים
מקורות ואות
- קליטה פנימית
