מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, אסמאעיל קאאני, חזר הערב (חמישי) על איומו כי אם ישראל לא תיסוג מרצונה מדרום לבנון, היא תיאלץ לצאת משם מובסת. העיתונאי יותם זמרי הגיב כי 'עקרונית הם צודקים' – הנסיגה הקודמת הייתה משפילה, וממשלה עתידית עם תומכי מדיניות 'רצועת ההקרבה' עלולה להוביל לכך שוב.
נכון לשעה 21:42 שעון ירושלים, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, אסמאעיל קאאני, חזר על איומו שאם ישראל לא תסוג מרצונה מדרום לבנון, היא תיאלץ לצאת מובסת. ההתפתחות החדשה היא הצהרה פומבית מעודכנת, שדווחה לראשונה היום (חמישי) בשעה 14:01, ואחריה הגיבו שר הביטחון כ״ץ (שדחה נסיגה) וכעת גם העיתונאי יותם זמרי, שאמר ל-The Zioneer כי 'עקרונית הם צודקים' – הנסיגה הישראלית הקודמת (2000) הייתה משפילה, וממשלה עתידית עלולה להוביל לחזרה עליה.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 14:01 (גרסה 1), קאאני איים תחילה כי ישראל חייבת לסגת 'היום' או שתובס 'מחר'. בתוך אותה שעה התרחב השרשור: הפרשנית שריה הרוש קישרה את האיום ללחץ איראני סביב המשא ומתן הישיר ישראל-לבנון בוושינגטון (גרסה 2); ושר הביטחון כ״ץ הצהיר שצה״ל יישאר ברצועות הביטחון ללא הגבלת זמן (גרסה 3). בשעה 19:14 פרסם The Zioneer תקציר ובו צוטט גורם איראני שאמר שנסיגה מלאה היא 'קו אדום'. דבריו של זמרי מוסיפים ממד פוליטי-פנימי ישראלי לתגובות המתפתחות.
ברקע הרחב, כפי דיווח The Zioneer ביום ראשון, 21 ביוני, ראש הממשלה נתניהו אמר למקורביו שעזיבת דרום לבנון היא 'קו אדום', גם כשמקורבים צופים דרישה אמריקנית לסגת. דינמיקה זו, לצד עמדת איראן כתנאי לעסקה (כפי דיווח ב-19 ביוני), ממסגרת את חזרתו של קאאני כחלק ממאבק מדיני ותודעתי מתמשך.
לחזרה זו לא צורפו פרטים מבצעיים או אולטימטום ספציפי. לא דווח על תגובה ישראלית רשמית לדברי זמרי.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
