תמונות לווין חושפות כי מטוסי תדלוק אמריקאיים שבים לבסיס אל-עודייד בקטר לראשונה מאז תחילת מבצע שאגת הארי, לפי דיווח בערוץ אבו עלי אקספרס. ההערכה היא כי המהלך מעיד שארה״ב אינה מתכננת מהלך צבאי בקרבת איראן בטווח הקרוב שעלול לסכן מטוסים אלו.
תמונות לווין שניתחו בערוץ אבו עלי אקספרס מראות כי מטוסי תדלוק של חיל האוויר האמריקאי שבו לבסיס אל-עודייד בקטר לראשונה מאז תחילת מבצע שאגת הארי — המערכה המשותפת של ארה״ב וישראל נגד איראן שהחלה בסוף פברואר 2026.
הדיווח מעריך כי מהלך זה מסמן שארה״ב אינה מתכננת כרגע תקיפה צבאית בקרבת איראן שתסכן נכסים רגישים אלה. במהלך המבצע נפרסו מטוסי תדלוק אמריקאיים מבסיסים שונים במפרץ ומחוצה לו, ותמכו במשימות אוויריות מתמשכות. חזרה לבסיס אל-עודייד — בסיס אמריקאי מרכזי — עשויה להצביע על מעבר לקצב מבצעי נמוך יותר.
מדובר בהערכה ממקור בודד, שאינה מאושרת באופן עצמאי על ידי מקורות אמריקאיים או ישראלים רשמיים. כפי שדיווח The Zioneer בשבועות האחרונים, תנועות מטוסי התדלוק האמריקאיים היו תכופות ומגוונות, כולל פריסות מנתב״ג, פעילות מעל מצר הורמוז והתפרסויות המוניות במפרץ הפרסי. משמעות המיקום מחדש תתברר בהמשך לאור תנועות נוספות ואישור רשמי.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
