תמונות לוויין מראות מטוסי תדלוק אמריקאיים מסוג KC-135 שבים לבסיס אל-עודייד בקטר, לראשונה מאז תחילת מבצע שאגת הארי. המהלך עשוי להצביע על כך שארה״ב אינה מתכננת מהלך צבאי קרוב שעלול לסכן מטוסים אלו בשל הקרבה לאיראן.
דיווח בודד ולא מאומת, המצטט תמונות לוויין, מצביע על כך שמטוסי תדלוק של חיל האוויר האמריקאי שבו לבסיס אל-עודייד בקטר — לראשונה מאז תחילת מבצע שאגת הארי בסוף פברואר 2026. המקור מעריך כי המיקום מחדש מעיד על כך שוושינגטון אינה מתכננת מהלך צבאי רחב היקף בקרוב, שעלול לחשוף את המטוסים הללו לטווח יכולות הנגד האיראניות. הדיווח מבוסס על מקור יחיד ולא אומת באופן בלתי תלוי. אם הוא נכון, המהלך עשוי לסמן שינוי מההיערכות האווירית האמריקאית המוגברת שנצפתה בשבועות האחרונים, שכללה מטוסי תדלוק ושליטה שפעלו מעל המפרץ הפרסי ומצר הורמוז. The Zioneer עקבה אחר מספר פריסות דומות מאז תחילת יוני, כולל תנועות מטוסי תדלוק ליד ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, אך משמעות החזרה לבסיס נותרה לא ברורה. לא התקבל אישור רשמי מהפנטגון או מגורמי ביטחון ישראלים.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
