גורם המעורה בפרטים מסר ל-i24NEWS כי התקיפות הלילה של פיקוד המרכז האמריקני באיראן פגעו במתקנים חדשים שהקימו האיראנים לאחרונה, וכן ביעדים שלא הותקפו בעבר. בין המטרות: תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני אחסון כטב״מים ויכולות הנחת מוקשים.
גורם המעורה בפרטים מסר ל-i24NEWS הבוקר (ראשון) כי התקיפות הלילה של פיקוד המרכז האמריקני באיראן פגעו במתקנים חדשים שהקימו האיראנים לאחרונה וכן ביעדים שטרם הותקפו בגלים קודמים. הגורם מנה בין המטרות: תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני אחסון כטב״מים, ויכולות הנחת מוקשים. התקיפות מתרחשות כחלק מהמערכה האמריקנית המתמשכת נגד תשתיות צבאיות איראניות, לאחר שורת פעולות מאז לפחות 00:17 שעון ירושלים ביום ראשון, אז דיווח The Zioneer לראשונה על גל של 10 תקיפות באזור מצר הורמוז.
תרחיש האירוע החל בדיווחים לא מאומתים (00:17 ירושלים) על תקיפה בבסיס ימי של משמרות המהפכה בסיריק, שהתפתחו במהירות במספר ערוצים: בכיר אמריקני אישר תקיפות פעילות, ערוץ המתמחה בביטחון דיווח על 10 מטרות, ועד השעה 10:21 ביום ראשון אישר פיקוד המרכז באופן רשמי את תקיפת 10 המטרות האיראניות ליד מצר הורמוז. המקור הנוכחי מספק סט מטרות מפורט יותר, הכולל קטגוריות ספציפיות כמו מתקנים חדשים, מעקב ואחסון כטב״מים — מה שמעיד על הרחבת היקף היעדים המדווחים.
רקע מיוחס: כפי שדיווח The Zioneer ב-10 ביוני, פיקוד המרכז האמריקני ביצע בעבר תקיפות מדויקות ברחבי איראן נגד תשתיות מעקב צבאיות, מערכות תקשורת ואתרי הגנה אווירית. המערכה כללה מספר גלי תקיפות, כאשר פוקס ניוז דיווחה ב-26 ביוני שהתקיפות האמריקניות עדיין נמשכות, ופרשנות ב-11 ביוני ציינה שהן מוגבלות לנכסים צבאיים של משמרות המהפכה.
היקף הנזק מהתקיפות האחרונות טרם אושר באופן בלתי תלוי. הגורם לא מסר מיקומים ספציפיים או מספר המתקנים שהותקפו, וסט היעדים המלא מעבר לקטגוריות שצוינו נותר לא ברור.
18 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
