הפתיח
התקיפות שביצע הלילה פיקוד המרכז של ארה״ב (CENTCOM) באיראן פגעו במתקנים צבאיים חדשים וביעדים אסטרטגיים שלא הותקפו בעבר, כך מסר גורם המעורה בפרטים. המבצע, שהתמקד באזור מצר הורמוז, פגע על פי הדיווחים בתשתיות מעקב, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית ומתקני אחסון כטב״מים.
צבא ארצות הברית הרחיב הלילה את היקף פעילותו בדרום איראן, כאשר תקף 10 יעדים צבאיים שונים בהסלמה משמעותית של העימות הימי המתמשך. על פי דיווחים שנבחנו על ידי The Zioneer, התקיפות לא היו רק חזרה על סבבים קודמים, אלא כוונו באופן ספציפי נגד תשתיות איראניות שהוקמו לאחרונה. ### יעדים אסטרטגיים ותשתיות חדשות גורם המעורה בפרטים מסר ל-i24NEWS כי המטרות כללו מתקנים שהוקמו לאחרונה על ידי המשטר האיראני, וכן אתרים שלא הותקפו בגלי התקיפה הקודמים. המבצע התמקד בפגיעה ביכולתה של איראן לעקוב ולשבש את השיט במצר הורמוז. היעדים הספציפיים כללו תשתיות מעקב, מערכות תקשורת מתקדמות ואתרי הגנה אווירית. בנוסף, ארה״ב תקפה מתקני אחסון של כטב״מים ונכסים ימיים בעלי יכולת הנחת מוקשים, ובכך פגעה ישירות בכלים המשמשים את טהראן לאיום על כלי שיט מסחריים. ### תגובה והקשר אזורי התקיפות הגיעו בעקבות תקיפת כטב״ם איראנית על מכלית הנפט M/T Kiko, שנשאה 2 מיליון חביות נפט. בעוד ש-CENTCOM הגדיר את המשימה כתגובה הכרחית לאבטחת השיט הבינלאומי, המשטר האיראני הגיב בירי לעבר מתקנים המזוהים עם ארה״ב בבחריין ובכווית. לא דווח על נפגעים בתקיפות הנגד הללו. הסלמה זו מתרחשת על רקע 'הסכם איסלאמבאד', מסגרת דיפלומטית שנראית שבירה מתמיד ככל שחילופי המהלומות הישירים בין וושינגטון לטהראן מחריפים. פרשנים מציינים כי תקיפת האתרים החדשים מעידה על מאמץ אמריקני למנוע מאיראן לנצל הפוגות דיפלומטיות כדי לשקם את יכולותיה הצבאיות.
18 התפתחויות
- The Zioneer Intelligence Desk
