גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר לפוקס ניוז כי ארה״ב תקפה היום אזורים סביב מצר הורמוז משום שאיראן הציבה מחדש מערכות הגנה אווירית וטילים מאז סיום קמפיין ההפצצות האמריקני ב־7 באפריל. לדבריו, התקיפות פגעו באזורים כמו האי קשם וסיריק, שכבר הותקפו בעבר.
גורם בכיר בפנטגון אמר לפוקס ניוז במוצאי שבת כי התקיפות האמריקניות אתמול (ראשון) על עמדות צבאיות איראניות ליד מצר הורמוז נובעות מהעובדה שאיראן בנתה מחדש מערכות הגנה אווירית וטילים מאז סיום קמפיין ההפצצות האמריקני ב־7 באפריל. לדבריו, הצבא האמריקני תקף אזורים שכבר הותקפו כמה פעמים מאז סוף פברואר — בהם האי קשם וסיריק — משום שאיראן הציבה שם מחדש יכולות הגנה לאחר הפסקת האש. התקיפות המאושרות הללו מגיעות בהמשך למערכה מתמשכת: ב־00:17 ראשון דיווח The Zioneer כי ארה״ב תקפה 10 מטרות איראניות בלילה השני ברציפות, ובהן תשתיות מעקב ואחסון כטב״מים חדשות. עד למועד הפרסום, השרשור התפתח מדיווחים ראשוניים לא מאומתים על חמש תקיפות ליד סיריק ב־26 ביוני ועד לאישורים רשמיים של פיקוד המרכז האמריקני על גלים מרובים עד מוצאי שבת. ההתייחסות של גורם הפנטגון למקור בשמו מהווה את הפעם הראשונה שבה וושינגטון ציטטה במפורש את הפסקת האש באפריל כטריגר לחידוש התקיפות, ומספקת נימוק מפורט יותר מהצהרות כלליות קודמות על חופש השיט.
18 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
