נשיא ארה״ב דונלד טראמפ אמר הערב (שני) כי כל עוד איראן תכבד את ארצות הברית, לא תהיה שום בעיה בין המדינות. הדברים דווחו ב-N12.
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ אמר הערב (שני) כי כל עוד איראן תכבד את ארצות הברית, לא תהיה שום בעיה בין המדינות. ההצהרה הקצרה, שדווחה ב-N12, באה לאחר שבועות של אמירות של טראמפ בנוגע להסכם המתהווה עם איראן.
בימים האחרונים אמר טראמפ כי ההסכם עם איראן מתקדם היטב, כי איראן הסכימה שלא להשיג נשק גרעיני, וכי פרטי ההסכם יפורסמו בקרוב. הוא גם הזהיר כי הפצצת איראן 'כנראה תקרה' אם טהראן לא תעמוד בהסכם.
כפי שדיווח The Zioneer מאז 8 ביוני, טראמפ פרסם שורה של הצהרות לפעמים סותרות על איראן — בפרט התחייבות חד-משמעית להגן על ישראל אם תתקוף באיראן, תוך שבח להסכם המתהווה וקביעה שאיראן 'מתנהגת כראוי'. אמירת הערב נראית כניסוח מותנה ורך יותר: טראמפ מציע תוצאה חיובית — 'אין בעיה' — כפופה לכיבוד אמריקאי מצד איראן. לא נמסרו פרטים על המשמעות של 'כבוד' בהקשר זה.
כל פריטי ההקשר בארכיון דורגו כ-BACKGROUND; אין ידיעה קודמת התואמת בדיוק הצהרה זו. זוהי הפעם הראשונה שטראמפ מנסח את היחסים הדו-צדדיים בצורה כה מפורשת כמבחן כבוד הדדי ולא כלוח זמנים גרעיני.
2 התפתחויות
- מבוססטראמפ לאיראן: אם תפרו את ההסכם — אעשה מה שאצטרך לעשות
- מבוססטראמפ: אם לא יושג הסכם עם איראן, ארה״ב תנקוט צעדים שטהראן לא תקבל; הדגיש: "יחסים מצוינים" עם ישראל
- מתפתחטראמפ: אוכל למנוע מישראל לתקוף בלבנון — 'הם מכבדים אותי ועושים מה שאני אומר'
- מבוססטראמפ: פרטי ההסכם עם איראן יפורסמו בקרוב; לא תהיה הקלה בסנקציות עד שאיראן תמלא את חובותיה
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
