סנטקום הודיע כי צבא ארה״ב תקף אמש מתקנים לאחסון כטב״מים וטילים וכן מערכי מכ״ם במצר הורמוז, בתגובה לתקיפה האיראנית על אוניית משא באזור. גורם אמריקני בכיר מסר לפוקס ניוז כי הנשיא טראמפ הורה על התקיפה לאחר שלדבריו איראן הפרה את הסכם הפסקת האש.
צבא ארה״ב תקף הלילה מתקנים לאחסון כטב״מים וטילים ומערכי מכ״ם באיראן — מבצע שהורה ישירות הנשיא טראמפ, לפי גורם אמריקני בכיר בפוקס ניוז, לאחר שהבית הלבן קבע כי איראן הפרה את הפסקת האש. התקיפה היא האחרונה בשרשרת שהחלה בערב שישי, כשטראמפ הודיע שאיראן פגעה באוניית משא במצר הורמוז.
השתלשלות האירועים הייתה מהירה. ב-23:13 בירושלים ביום שישי דיווח The Zioneer על רמיזת טראמפ לתגובה, לצד דיווחים לא מאומתים על פיצוצים בכמה ערים באיראן ממקור ביטחוני בעברית. דקות לאחר מכן, באותו חותם זמן, זוהה מיקום ספציפי בסיריק — עדיין לא מאומת. באותה שעה אישר צבא ארה״ב רשמית כי תקף מטרות באזור מצר הורמוז, מבלי לפרט היקף או מטרות. גל התקיפות הנוכחי — שאושר כעת כתקיפת מתקני אחסון ומכ״ם — מרחיב את המבצע שאושר קודם לכן.
כפי שדיווח The Zioneer ביום שישי ב-18:54 בירושלים, טראמפ כינה את תקיפת הכטב״ם האיראנית על אוניית המשא "הפרת הפסקת אש מטופשת". ב-18:55 אמר טראמפ שאיראן שיגרה ארבעה כטב״מים מתאבדים, אחד מהם פגע בסיפון העליון של האונייה, ושארה״ב יירטה שלושה. תוך שעות, התגובה הצבאית האמריקנית עלתה מאישור כללי לתקיפה ממוקדת עם ייחוס ישיר לנשיא.
לא אומת עדיין אם מדובר בגל מורחב של אותו מבצע עם מטרות חדשות או גל נפרד. גם מועד אישור הנשיא ביחס לאישור הצבאי מ-23:13 ביום שישי אינו ברור. לא פורסמו הערכות נזק איראניות או נתוני נפגעים.
4 התפתחויות
- מבוססטראמפ: איראן פגעה באוניית משא במצר הורמוז, ארה״ב יירטה שלושה כטב״מים
- מתפתחטראמפ: איראן הפרה בטיפשות את הפסקת האש כשתקפה עם רחפנים ספינות במיצרי הורמוז
- מאומתCENTCOM: איראן שיגרה כטב״מים מתאבדים לעבר ספינות מסחריות במצר הורמוז — כולם יורטו
- מתפתחארה״ב הפילה שני כטב״מים איראניים לאחר ניסיון תקיפה על ספינות בהורמוז, דיווח בפוקס ניוז
מקורות ואות
- קליטה פנימית
