חבר הקונגרס רנדי פיין (רפובליקני מפלורידה) חזר הבוקר (חמישי) לתקוף את סגן הנשיא ג׳יי די ואנס, וטען כי דבריו של ואנס שארה״ב הקימה את ישראל הם פשוט לא נכונים, וכי אמירותיו היו 'מזלזלות ומבישות בצורה בלתי רגילה'. פיין מתח ביקורת חריפה על ואנס כבר בשבוע שעבר, אז כינה את דבריו 'מגעילים'.
חבר הקונגרס רנדי פיין (רפובליקני מפלורידה) החריף הבוקר (חמישי) את העימות הפומבי עם סגן הנשיא ג׳יי די ואנס, והאשים אותו בבורות היסטורית. פיין כינה את דבריו של ואנס על ייסוד מדינת ישראל "מזלזלים ומבישים בצורה בלתי רגילה". הדברים דווחו ביום חמישי בשעה 08:38 לפי שעון ירושלים.
פיין מתח ביקורת על ואנס לראשונה בשבוע שעבר, כפי שדיווח The Zioneer ביום שישי, 19 ביוני בשעה 18:51, אז כינה את דבריו "בלתי הולמות לחלוטין ומגעילות". ביום רביעי, 24 ביוני בשעה 10:33, החריף פיין וקרא לוואנס להתנצל בפני העם האמריקאי. מאוחר יותר באותו יום, בשעה 21:15, אמר פיין במפורש כי ואנס "צריך ללמוד היסטוריה" והתעקש שישראל לא הוקמה על ידי ארצות הברית. ציר הזמן של הפרסומים מראה הסלמה מתמדת בטון ובדרישות — מביקורת ראשונית ועד קריאה להתנצלות פומבית והאשמה מחודשת בבורות היסטורית.
העימות הוא חלק ממחלוקת רחבה יותר בין פיין לוואנס בנוגע למדיניות ישראל. כפי שדיווח The Zioneer, ואנס אמר בעבר כי "המנהיג היחיד שאוהד את ישראל כרגע הוא טראמפ" (יום חמישי, 18 ביוני, 19:27). פיין דחה טענה זו שוב ושוב. בנוסף, קרא פיין למנהיגים ישראלים לאמץ מדיניות של "ישראל תחילה" ולא "אמריקה תחילה" (יום רביעי, 24 ביוני, 09:27).
לא ברור האם ואנס יגיב לדבריו האחרונים של פיין, או האם העימות הפומבי ישפיע על מדיניות הממשל כלפי ישראל.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
