מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו אמר הערב (שלישי) כי אי אפשר לסיים את המלחמה כל עוד שליחי אירן ממשיכים לשגר טילים, כך לפי דיווחים בכלי תקשורת ישראלים. רוביו הוסיף כי תיק לבנון מופרד מתיק אירן, והבחין בין שתי הזירות.
מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו אמר הערב (שלישי) כי לא ניתן לסיים את המלחמה כל עוד שליחי אירן ממשיכים לשגר טילים, כך לפי דיווח של עמית סגל (N12). הדברים, שנמסרו בשעה 19:08 שעון ירושלים, היו התגובה הפומבית הראשונה של רוביו מאז חתימת מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן — ובאותה דקה פורסמו הרחבות נוספות ככל שהתקבלו פרטים מלאים יותר.
באותה דקה הובהר כי רוביו אמר שמסלול המשא ומתן בין ישראל ללבנון מנותק מהשיחות הגרעיניות והביטחוניות בין ארה״ב לאיראן, וכי שום מדינה אינה רשאית להטיל אגרות בנתיב שיט בינלאומי. עוד אמר כי וושינגטון תנהל שיח ישיר עם הממשלה הלבנונית. רצף הדיווחים משקף רגע תקשורתי אחד של רוביו, שהתגבש מדיווח ראשוני של כלי תקשורת ישראלי אחד למספר מקורות.
הדברים נאמרים על רקע ההסלמה הרב-זירתית המתמשכת הכוללת את ישראל, חיזבאללה בלבנון וגורמים פרו-אירניים. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב, מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם דרש נסיגה ישראלית מלאה מלבנון. מזכר ההבנות האמריקני-איראני — שנחתם ללא פרטים ציבוריים מיידיים — זוכה כעת לעיצוב ראשון של גבולותיו מפי רוביו: המסלול האיראני אינו מגביל את וושינגטון מלקיים מעורבות נפרדת מול לבנון.
עדיין לא פורסם תמלול רשמי או אישור של מחלקת המדינה האמריקנית. המקום והפורמט המדויקים של דברי רוביו נותרים בלתי מאומתים מעבר לדיווחים באמצעי התקשורת הישראליים.
7 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
