הוול סטריט ג׳ורנל מדווח שאיראן צופה רווח של מיליארדי דולרים מפתיחת מצר הורמוז, כאשר ההערכה היא ששירותי הביטחון והאבטחה במצר יניבו קרוב ל-40 מיליארד דולר בשנה עבור איראן ועומאן.
הוול סטריט ג׳ורנל מדווח שאיראן צופה רווח כלכלי משמעותי מפתיחת מצר הורמוז, כאשר ההערכה היא ששירותי הביטחון והאבטחה במצר יניבו קרוב ל-40 מיליארד דולר בשנה עבור איראן ועומאן יחד. הדיווח, שהופץ בערוצים איראניים, משקף את תפיסת טהראן את המצר כנכס כלכלי ולא רק ככלי ביטחוני.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר (17 ביוני), ההבנה המתגבשת בין ארה״ב לאיראן כוללת פתיחה מחודשת של המצר בתמורה להקלת סנקציות וקרן שיקום. בכירים איראניים תיארו בפומבי את הסגירה — ששיבשה 20% מתנועת הנפט העולמית — כמנוף שהבטיח את ההסכם. התחזית החדשה של ה-WSJ מספקת את תחזית ההכנסות המפורטת הראשונה מזווית הראייה של טהראן.
ההערכה, אם תתאמת, תייצג תנופה משמעותית לכלכלה האיראנית המוגבלת תחת סנקציות. הנתון מתייחס רק לשירותי ביטחון ואבטחה, ולא להכנסות רחבות יותר מסחר או מעבר נפט. הדיווח טרם אומת באופן בלתי תלוי, ולא ברור אם 40 מיליארד הדולר משקפים הכנסה גולמית או רווח נטו של המדינות המעורבות.
- מתפתחדיווח: איראן מגבשת תוכנית לפתיחה מחדש של מצר הורמוז לאחר הסגר
- מבוסספרטי הסיכום: ארה״ב ואיראן סיכמו על מרכז קישור במיצרי הורמוז ושחרור 12 מיליארד דולר
- מתפתחפרשן: הסיכויים שאיראן תפתח את מצר הורמוז מיד עם חתימת ההסכם 'קרובים לאפס'
- מתפתחבכיר אמריקני: מיצר הורמוז ייפתח "ללא אגרות" תחת הסכם המסגרת עם איראן
מקורות ואות
- קליטה פנימית
