31°46′40.7″N 35°14′07.7″E
בראש הכותרות
המברק
המברק →
המאזן · מבזק · כלכלהמבוסס

וול סטריט ג׳ורנל: איראן תרוויח 40 מיליארד דולר בשנה אם תגבה אגרה בהורמוז

מחלקת המודיעין של The Zioneer
וול סטריט ג׳ורנל: איראן תרוויח 40 מיליארד דולר בשנה אם תגבה אגרה בהורמוז

מקור ראשי קליטה פנימית · 2 אותות קליטה שנבדקו · חלון דסק 21:03

תקציר

הוול סטריט ג׳ורנל מדווח כי ההערכות הן שאיראן עשויה להרוויח 40 מיליארד דולר בשנה מכל מנגנון אגרות על השיט במצר הורמוז, בעוד מזכיר המדינה רוביו הבהיר שארה״ב לא תסכים לשום אגרה.

01 · המברק

הוול סטריט ג׳ורנל דיווח הערב (חמישי) כי ההערכות הן שאיראן תוכל להרוויח 40 מיליארד דולר בשנה אם תגבה כל צורה של אגרה מכלי שיט החוצים את מצר הורמוז. הדיווח תואם הערכות קודמות של גורמים איראניים, שדיברו על הכנסות משמעותיות מפתיחת נתיב השיט מחדש.

במקביל לדיווח, מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו הדגיש מחדש את התנגדות וושינגטון הנחרצת לכל מנגנון אגרות, ואמר שארה״ב לא תסכים לשום אגרה. הדברים מהדהדים את הצהרותיו הקודמות, כפי שדווח לראשונה ב-The Zioneer מוקדם יותר השבוע, בהן תיאר את הצעת האגרות האיראנית כבלתי־בת־ביצוע.

סכום 40 מיליארד הדולר, אם מדויק, מייצג רווח משמעותי לטהראן ועלול לשנות את השיקולים הכלכליים שלה ביחס למצר. הנתון מבוסס על מקורות הוול סטריט ג׳ורנל ואינו אומת באופן עצמאי על ידי The Zioneer.

02 · ציר ההתפתחות

2 התפתחויות

  1. עדכני

    מזכיר המדינה רוביו הבהיר שוב כי ארה"ב לא תסכים לגביית אגרות.

  2. וול סטריט ג'ורנל: איראן מעריכה שתגרוף 40 מיליארד דולר בשנה מפתיחת מצר הורמוז

מברקים קשורים
03 · מקורות ואות

מקורות ואות

  • קליטה פנימית
אחריות הדסק

הידיעה מתפרסמת באחריות מחלקת המודיעין של The Zioneer. ערוצי הקליטה הגולמיים נשמרים כפרובננס פנימי; גורם חיצוני ייקרא בשם רק כאשר הדבר מסייע לקורא לבחון טענה מסוימת.