הוול סטריט ג׳ורנל מדווח כי ההערכות הן שאיראן עשויה להרוויח 40 מיליארד דולר בשנה מכל מנגנון אגרות על השיט במצר הורמוז, בעוד מזכיר המדינה רוביו הבהיר שארה״ב לא תסכים לשום אגרה.
הוול סטריט ג׳ורנל דיווח הערב (חמישי) כי ההערכות הן שאיראן תוכל להרוויח 40 מיליארד דולר בשנה אם תגבה כל צורה של אגרה מכלי שיט החוצים את מצר הורמוז. הדיווח תואם הערכות קודמות של גורמים איראניים, שדיברו על הכנסות משמעותיות מפתיחת נתיב השיט מחדש.
במקביל לדיווח, מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו הדגיש מחדש את התנגדות וושינגטון הנחרצת לכל מנגנון אגרות, ואמר שארה״ב לא תסכים לשום אגרה. הדברים מהדהדים את הצהרותיו הקודמות, כפי שדווח לראשונה ב-The Zioneer מוקדם יותר השבוע, בהן תיאר את הצעת האגרות האיראנית כבלתי־בת־ביצוע.
סכום 40 מיליארד הדולר, אם מדויק, מייצג רווח משמעותי לטהראן ועלול לשנות את השיקולים הכלכליים שלה ביחס למצר. הנתון מבוסס על מקורות הוול סטריט ג׳ורנל ואינו אומת באופן עצמאי על ידי The Zioneer.
2 התפתחויות
- מתפתחאיראן החלה לגבות תשלום מאוניות במצר הורמוז — עד 2 מיליון דולר לכלי שיט
- מתפתחפרשן איראני טוען: ארה״ב היא שתגבה אגרות במיצרי הורמוז, בניגוד לעמדת בכירים בטהרן
- מבוססרוביו: תכנית האגרות של איראן במצר הורמוז אינה בת־ביצוע — 'יורים על ספינה אחת, מטביעים ספינה אחת'
- מבוססדובר משרד החוץ האיראני: גביית התשלום במיצרי הורמוז נמשכת, בניגוד לדברי טראמפ
מקורות ואות
- קליטה פנימית
