נציג מפלגת יש עתיד טען היום (ראשון) בבג״ץ כי חידוש ההצבעה השנייה לבחירת מבקר המדינה "לא הועיל כלל לאופוזיציה ולמעשה היה אינטרס של הקואליציה". על פי תצהיר הייעוץ המשפטי, האופוזיציה היא שביקשה בזמן אמת את ההצבעה הנוספת.
נציג סיעת יש עתיד טען היום (ראשון) בבג״ץ כי חידוש ההצבעה השנייה לבחירת מבקר המדינה לא הועיל לאופוזיציה, אלא דווקא שירת את האינטרס של הקואליציה, על פי דיווח של עמית סגל (N12). הדברים נאמרו בדיון המתמשך בעתירות נגד בחירת מיכאל ראבילו למבקר המדינה. מתצהיר הייעוץ המשפטי של הסיעה עולה כי האופוזיציה עצמה ביקשה בזמן אמת את ההצבעה הנוספת – טענה שאם תתקבל, עשויה להחליש את העתירה.
כפי שדיווח The Zioneer לאורך יום ראשון, הדיון בבג״ץ נפתח בשעה 09:11 שעון ירושלים בהרכב של חמישה שופטים בראשות הנשיא יצחק עמית. בית המשפט הוציא בעבר צו על תנאי שדיבר על 'עננה לא רצויה' מעל ההליך. בשעה 09:11 טען נציג הכנסת כי ביטול ההצבעה יהיה 'צעד קיצוני ביותר', והשופטת ברק-ארז השיבה כי חזרה על ההצבעה היא פשוטה. בגרסאות הקודמות של הסיקור פורטה טענת העותרים כי תיעוד ההצבעות בקואליציה פגע בחשאיות ההליך, ואזהרת הליכוד מפני התערבות שיפוטית חסרת תקדים.
כפי שדיווח The Zioneer ב-18 ביוני, עו״ד אילן בומבך תקף בחריפות את עתירת האופוזיציה וטען כי היא מעלה ניגוד עניינים מובנה. באותו יום, ח״כ בעז ביסמוט מהקואליציה תיאר את צו על תנאי של בג״ץ כ׳רגע אפל'. בהקשר הרחב יותר, ב-15 ביוני דרשה האופוזיציה הצבעה חשאית על חסינות ח״כ טלי גוטליב, אם כי אין קשר ישיר.
בית המשפט טרם נתן את החלטתו. לא ברור כיצד ההרכב ישקול את הודאת האופוזיציה בבקשת ההצבעה השנייה מול הטענות הרחבות יותר לפגם פרוצדורלי.
7 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
