הפתיח
פיקוד המרכז של ארה״ב (CENTCOM) פרסם הערב (שבת) תיעוד אווירי המתעד פגיעה מדויקת במגדל תקשורת בבסיס 'שאהיד ראחבר' של חיל הים של משמרות המהפכה ליד סיריק. הפרסום מהווה אישור חזותי לגל תקיפות התגובה שביצעו מטוסי ארה״ב נגד תשתיות טילים, כטב״מים ומכ״ם איראניות, בעקבות התקיפה על אוניית סוחר במיצרי הורמוז ב-25 ביוני.
פיקוד המרכז של ארה״ב סיפק הוכחה חזותית לתגובתו הקינטית לתוקפנות הימית האיראנית האחרונה, עם פרסום תיעוד של תקיפה מדויקת בבסיס חיל הים 'שאהיד ראחבר'. היעד, מגדל תקשורת הממוקם ליד סיריק שבדרום איראן, היה חלק מגל תקיפות נרחב יותר שבוצע ביום שישי, ה-26 ביוני. על פי חומרים שנבחנו על ידי The Zioneer, המבצע כוון לאתרי אחסון טילים וכטב״מים איראניים, וכן לאתרי מכ״ם חופיים המשמשים את משמרות המהפכה. ### תגובה לתוקפנות ימית צבא ארה״ב מסר כי תקיפות אלו היו תגובה ישירה למתקפה האיראנית ב-25 ביוני על ה-M/V Ever Lovely, אוניית מטען הנושאת דגל סינגפור. האונייה הותקפה על ידי כטב״ם מתאבד איראני בעת שיצאה ממצר הורמוז לאורך חופי עומאן. ב-CENTCOM תיארו את הפעולה האיראנית כהפרה ברורה של הבנות הפסקת האש ואיום ישיר על חופש השיט באחד ממסדרונות הסחר החיוניים בעולם. ### השלכות אסטרטגיות ומבט קדימה פרסום התיעוד מדגיש את המעבר של ארה״ב למעורבות קינטית פעילה לצורך אכיפת הביטחון הימי. באמצעות פגיעה בתשתיות מכ״ם ותקשורת חופיות, נראה כי ארה״ב פועלת לשחיקת יכולתם של משמרות המהפכה לנטר ולעצור שיט מסחרי. בעוד שב-CENTCOM מדגישים כי הם ערוכים להבטיח שכל סעיפי ההסכמים האזוריים יכובדו, המצב נותר נזיל בעוד שני הצדדים בוחנים את השלכות העימות הישיר בדרום איראן.
5 התפתחויות
- The Zioneer Intelligence Desk
