הפתיח
וושינגטון הודיעה כי הושגו סיכומים עם איראן, בעוד שטהרן מכחישה במקביל את קיומו של הסכם כלשהו, כך עולה מחומרים שסקרה מערכת The Zioneer בבוקר יום רביעי.
המרחב הדיפלומטי בין ארצות הברית לרפובליקה האסלאמית של איראן נותר אפוף סתירות. ביום רביעי בשעה 11:25 (זמן ירושלים), עלו דיווחים המצביעים על כך שהממשל האמריקני הודיע רשמית על הגעה ל׳סיכומים' עם נציגים איראנים. עם זאת, טענה זו נתקלה מיד בהכחשה נחרצת מצד טהרן, שם מתעקשים גורמים רשמיים כי לא גובש כל הסכם.
דפוס של סתירות
החיכוך האחרון מגיע בהמשך לשבועות של מסרים תנודתיים בנוגע למעמד השיחות הבילטרליות. רישומי The Zioneer מראים כי בעוד שגורמים אמריקנים מסוימים הביעו אמון בעסקה — כאשר בכיר בממשל אף הצהיר לאחרונה כי "אנחנו חושבים שיש לנו עסקה" — גופים המזוהים עם המשטר באיראן ומשמרות המהפכה פרסמו הכחשות תכופות. הפער מתמקד לעיתים קרובות בשאלה האם קיים 'הסכם' פורמלי או שמא הצדדים פועלים תחת 'מזכר הבנות' פחות רשמי או תחת מתווה 'הסכם איסלאמאבאד'.
השלכות אזוריות
עבור ישראל, הגרסאות הסותרות הללו הן יותר מסקרנות דיפלומטית. חוסר הבהירות בנוגע לתנאי כל סיכום פוטנציאלי בין ארה״ב לאיראן משפיע ישירות על הערכות המצב הביטחוניות בישראל. בעוד שמתווכים בינלאומיים, בהם פקיסטן, קראו לאחרונה לאיפוק וטענו כי פתרון נמצא "בהישג יד", מערכת הביטחון הישראלית נותרת בכוננות גבוהה. העמימות בעמדות הרשמיות של וושינגטון וטהרן מרמזת כי גם אם קיימות הבנות טכניות, הרצון הפוליטי להכיר בהן בפומבי עדיין חסר באיראן. The Zioneer ימשיך לעקוב האם 'סיכומים' אלו יתורגמו לשינוי שניתן לאימות בפעילות הגרעינית או האזורית של איראן.
- The Zioneer Intelligence Desk
