פוקס ניוז מדווחת כי התקיפות האמריקניות באיראן הערב הסתיימו. מדובר בדיווח בודד שאינו מאומת; אין עדיין פרטים נוספים מגורמים רשמיים בארה״ב.
פוקס ניוז דיווחה מעט אחרי 01:10 לפנות בוקר (יום א׳, שעון ירושלים) כי התקיפות האמריקניות באיראן הערב הסתיימו, בהתבסס על מקור בודד שאינו מאומת. זהו הדיווח התקשורתי הראשון על סיום מבצע אמריקני שנמשך שעות — אך אין עדיין אישור רשמי אמריקני לסיום הפעילות הכולל.
הדיווח בא לאחר ערב שבו פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) הודיע על סיום גל תקיפות ספציפי בשעה 07:33 שעון ירושלים ביום שבת, שכוון נגד מערכות מכ״מ, הגנה אווירית ומחסני כטב״מים בתגובה לירי טיל על מכלית במצר הורמוז. עדכונים מאוחרים יותר של CENTCOM אישרו תקיפות נגד תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, הגנה אווירית, מחסני כטב״מים ויכולות הנחת מוקשים. The Zioneer דיווח גם כי גורם אמריקני רשמי אישר לערוץ 12 שהתקיפות הסתיימו, בשעה 00:52 לפנות בוקר.
המערכה האווירית האמריקנית הרחבה יותר באיראן נמשכת שבועות. כפי שדווח ב-The Zioneer ביום שישי, פוקס ניוז עצמה דיווחה באותו לילה שהתקיפות עדיין נמשכות. בעלון אחר של The Zioneer מיום רביעי צוטט האנליסט יאיר גולדבלט באומרו שהגל הראשון של התקיפות הסתיים, וגלים נוספים צפויים.
לא ברור אם הדיווח הלילה על סיום התקיפות משקף את סוף המבצע כולו או את סיומו של גל נפרד, ואין הצהרה רשמית אמריקנית על מצב הפעילות הכולל.
11 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
