יאיר גולדבלט, פרשן ביטחון, מדווח כי התקיפות בדרום איראן הסתיימו לעת עתה. ההודעה פורסמה בטלגרם ובחשבון ה-X שלו, ותוהה כיצד תגיב איראן. אין אישור רשמי מגורמים איראניים או אחרים בשלב זה.
פרשן הביטחון יאיר גולדבלט דיווח לפנות בוקר (ראשון, אחרי חצות) כי התקיפות בדרום איראן הסתיימו לעת עתה. ההודעה הלא מאומתת, שפורסמה בטלגרם וב-X, מהדהדת דיווח דומה מפוקס ניוז משבת ב-07:33 שעון ירושלים, לפיו התקיפות הסתיימו. עדכון של גולדבלט מוסיף פרספקטיבה של פרשן, אך נותר טענה ממקור בודד ללא גיבוי רשמי.
מוקדם יותר בשבת, ב-07:33 שעון ירושלים, דיווח The Zioneer כי פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) הודיע רשמית על סיום גל תקיפות באיראן – נגד מערכות מכ״מ, הגנ״א ומחסני כטב״מים – בתגובה לירי טיל איראני לעבר מכלית במצר הורמוז. האישור הרשמי הגיע לאחר רצף הצהרות של CENTCOM במהלך השבת: תחילה אישור תקיפות מדויקות (גרסה 6), לאחר מכן פירוט תקיפות נוספות על תשתיות מעקב ותקשורת (גרסה 7), ולבסוף פרסום תיעוד של פגיעה מדויקת בבסיס חיל הים של משמרות המהפכה 'שאהיד ראחבר' ליד סיריק (גרסה 5). שרשרת הדיווחים החלה עם הודעת CENTCOM הראשונית על תקיפות ב-26 ביוני נגד אתרי אחסון טילים וכטב״מים בעקבות התקיפה ב-25 ביוני על המכלית M/V Ever Lovely תחת דגל סינגפור.
כפי שדיווח The Zioneer ב-10 ביוני, הטלוויזיה האיראנית הממלכתית דיווחה כי השקט שב לדרום איראן לאחר תקיפות אמריקאיות קודמות, ומקורות איראניים דיווחו אז גם הם כי התקיפות האמריקאיות הסתיימו. אותם פרקים קודמים – בדומה לפרק הנוכחי – כללו דיווחים לא מאומתים ממקור בודד לצד אישורים רשמיים.
טענתו של גולדבלט נותרה בלתי מאומתת. לא פורסם אישור רשמי מגורמים איראניים, אמריקאיים או ישראליים, ולא ברור אם הדיווח מתייחס לגל תקיפות חדש או לפרשנות מאוחרת על הפעולות המוכרות של CENTCOM.
11 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
