מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם תקף היום (שבת) את ההבנות שהושגו בוושינגטון בין נציגי ישראל ולבנון, כינה אותן "משפילות, מבישות ובלתי לגיטימיות". לדבריו, קישור נסיגת ישראל מדרום לבנון לפירוק חיזבאללה מנשקו הוא "קו אדום". הוא קרא ליישם את הבנות הפסקת האש בין איראן לארה״ב והבטיח להפעיל לחץ בינלאומי וערבי כדי לכפות נסיגה ישראלית מלבנון.
מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם פרסם היום (שבת) אחר הצהריים התנגדות חריפה להבנות בתיווך אמריקאי בין ישראל ללבנון, וכינה אותן "משפילות, מבישות ובלתי לגיטימיות". בנאומו, בשעה שהמשא ומתן בוושינגטון נמשך, התנגד קאסם במפורש לכל מסגרת הקושרת בין נסיגת ישראל מדרום לבנון לבין פירוק חיזבאללה מנשקו — והגדיר קישור זה כ״קו אדום".
דבריו מצטרפים להסלמה רטורית שנמשכת שבועות. כפי שדיווח The Zioneer ב-17 ביוני, קרא קאסם לנצל את ההסכם בין ארה״ב לאיראן כדי לגרש את ישראל מלבנון, וב-23 ביוני דרש נסיגה ישראלית מלאה בלוח זמנים ודחה ערבויות אמריקאיות. ב-24 ביוני חזר על הקריאה לנסיגה לפי לוח זמנים וקשר אותה לשיחות איראן-ארה״ב.
בנאומו היום קרא קאסם גם ליישם את הבנות הפסקת האש בין איראן לארה״ב והבטיח להפעיל לחץ בינלאומי וערבי מוגבר כדי לכפות נסיגה ישראלית. הוא לא פירט צעדים מבצעיים חדשים, אך שמר על העמדה המקסימליסטית לפיה הסדרי ביטחון לדרום לבנון אינם יכולים לכלול הגבלות על נשק חיזבאללה.
3 התפתחויות
- מבוססמזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם: ההסכם החדש בין ארה״ב לאיראן "משפיל ומביש", נכפה על ישראל לסגת מלבנון
- מבוססחיזבאללה: אנו לא מחויבים להסכם המסגרת מול ישראל
- מבוססאיראן דורשת נסיגה מלאה של צה״ל מלבנון; ישראל: לא נסגת משטח כלשהו
- מתפתחחבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה: ההסכם בין ישראל לארה״ב נועד לשבש את ההסכם עם איראן
מקורות ואות
- קליטה פנימית
