מזכ״ל חיזבאללה אמר היום (שבת) כי ההסכם בין ישראל ללבנון חסר תוקף, וכי יש ליישם את ההבנות בין ארה״ב לאיראן, לפי דיווח ב-i24NEWS. הדברים משקפים את דחייתו של הארגון את המסגרת הדיפלומטית הנוכחית ודרישה להסדר בהובלת ארה״ב-איראן.
מזכ״ל חיזבאללה הכריז היום (שבת) כי ההסכם בין ישראל ללבנון חסר תוקף וקרא ליישם את ההבנות שהושגו בין ארצות הברית לאיראן, לפי דיווח ב-i24NEWS. הדברים מסמנים התקשחות משמעותית של הארגון כלפי המסגרת הדיפלומטית הנוכחית, אשר גוישה בין ישראל ללבנון בסוף 2024 בתיווך ארה״ב וצרפת.
ההצהרה מגיעה על רקע ההפרות ההדדיות המתמשכות לאורך הגבול. כפי שדיווח The Zioneer ב-14 ביוני, צה״ל תקף למעלה מ-70 תשתיות חיזבאללה בדרום לבנון ביממה אחת, וב-19 ביוני תקף שתי מפקדות חיזבאללה בבקאע במה שהגדיר הצבא כפעילות הגדולה ביותר מאז הפסקת האש. ההצהרה החדשה מעידה על כוונת חיזבאללה לדחות כל הסדר שאינו משלב ישירות את האינטרסים של איראן, עמדה שעלולה לערער עוד יותר את שביתת הנשק.
לא היה אימות בלתי תלוי להקשר המלא של ההצהרה, וצה״ל טרם הגיב.
3 התפתחויות
- מבוססמזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם: ההסכם החדש בין ארה״ב לאיראן "משפיל ומביש", נכפה על ישראל לסגת מלבנון
- מבוססחיזבאללה: אנו לא מחויבים להסכם המסגרת מול ישראל
- מבוססאיראן דורשת נסיגה מלאה של צה״ל מלבנון; ישראל: לא נסגת משטח כלשהו
- מתפתחחבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה: ההסכם בין ישראל לארה״ב נועד לשבש את ההסכם עם איראן
מקורות ואות
- קליטה פנימית
