חיזבאללה הצהיר רשמית הערב (שישי) כי אינו מחויב להסכם המסגרת המתגבש מול ישראל, ומסר: "אנו לא מחויבים להסכם". ההצהרה מעמיקה את הקרע בין הארגון לממשלת לבנון התומכת בהסכם בתיווך אמריקאי.
חיזבאללה פרסם הערב (שישי) הצהרה לקונית בה הוא מודיע כי אינו מחויב להסכם המסגרת ישראל-לבנון המתגבש בתיווך ארה״ב וממשלת לבנון. הארגון מסר: "אנו לא מחויבים להסכם", מבלי לפרט אילו סעיפים ספציפיים הוא דוחה.
ההודעה מחריפה את התנגדותו של חיזבאללה להסכם לאחר שבוע של התבטאויות ציבוריות של גורמים בארגון נגדו. מוקדם יותר היום (שישי) הזהיר חה״כ חסן פדלאללה (חיזבאללה) כי הרשויות בלבנון יצטרכו "מלחמת אזרחים" כדי לאכוף את ההסכם. ב-15 ביוני פרסם הארגון תגובה רשמית ראשונה בה כינה את ההסכם "ויתורים חד-צדדיים" ודרש לבטלו, כפי שדווח ב-The Zioneer.
מאז יום שני, 15 ביוני — היום בו הוכרז הסכם ארה״ב-איראן — הפסיק חיזבאללה ליטול אחריות רשמית על תקיפות נגד כוחות צה״ל בדרום לבנון, תוך שהוא ממשיך לבצע תקיפות באמצעות כטב״מים מתפוצצים ורקטות. הצהרת הערב מעידה על נכונות הארגון להמשיך בלחימה גם כשהמדינה הלבנונית צועדת לעבר הסדר מדיני. עדיין לא ברור אם הארגון יפעל לחסום את יישום ההסכם או שמדובר בעיקר בהצהרה פוליטית.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
