חיזבאללה פרסם הערב (שישי) את תגובתו הרשמית הראשונה להסכם המסגרת בין ישראל ללבנון, וקרא לרשויות הלבנוניות לבטל את המהלך. הארגון קבע כי ההסכם מהווה "ויתורים חד-צדדיים ללא כל תמורה" והזהיר כי הוא "יוביל להרס המדינה וישרת רק את האויב". שרי חיזבאללה יושבים בממשלה הלבנונית, מה שיוצר מצב שנוי במחלוקת סביב יישום ההסכם.
ההצהרה, תגובתו הרשמית הראשונה של הארגון להסכם המסגרת המשולש שנחתם בין ישראל ללבנון בוושינגטון, פורסמה הערב דרך ערוצים המקורבים לחיזבאללה. הארגון הגדיר את ההסכם כ״ויתורים חד-צדדיים ללא כל תמורה" והזהיר כי הוא "יוביל להרס המדינה וישרת רק את האויב".
הדרישה מעמידה את חיזבאללה בעימות ישיר מול הממשלה הלבנונית, שבה לארגון נציגים בקבינט — מתח מבני שמסבך את יישום ההסכם. כפי שדיווח The Zioneer דקות ספורות קודם לכן (21:46), מקורות בחיזבאללה אמרו לערוץ אל-ערבי כי "השלטון הלבנוני העניק לישראל ייפוי כוח להישאר בשטח לבנון" וכי הארגון אינו רואה עצמו מחויב להסכם. הבולטין הקודם (21:49) תיעד את קריאת חיזבאללה לממשלה לסגת מהסכם הפסקת האש עצמו.
הסכם המסגרת, שנחשף היום, מייצג מאמץ בתיווך אמריקאי לנרמל את היחסים ולהבטיח הפסקת אש קבועה לאורך גבול ישראל-לבנון. דחייתו של חיזבאללה עולה בקנה אחד עם אזהרות קודמות: ביום חמישי האחרון (25 ביוני) הזהיר ח״כ מטעם חיזבאללה בכפר בדרום לבנון כי שום ויתור לישראל לא ייושם ללא אישור הארגון. ההתפתחות מאותתת כי הדרך המדינית ליישום ההסכם נתקלת בהתנגדות משמעותית מצד הארגון החמוש שנלחם בישראל במשך חודשים.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
