ישראל ולבנון חתמו הערב על הסכם מסגרת היסטורי לסיום מצב הלחימה ופירוק חיזבאללה מנשקו, כך על פי דיווח בערוץ 14. פרטים רשמיים מטעם הממשלות טרם פורסמו.
ערוץ 14 דיווח הערב (ראשון) כי ישראל ולבנון חתמו על הסכם מסגרת היסטורי לסיום מצב הלחימה ופירוק חיזבאללה מנשקו. הדיווח, המבוסס על מקור תקשורתי ישראלי אחד, טרם אושר על ידי גורמים רשמיים בישראל או בלבנון. פרטי ההסכם, לרבות הסעיפים הספציפיים בנושא פירוק הנשק, טרם אומתו באופן בלתי תלוי.
התפתחות זו מגיעה לאחר שורה של צעדים שתועדו בדיווחי The Zioneer. במוצאי שבת, 27 ביוני, בשעה 00:07 ירושלים, פורסם הנוסח המלא של הסכם המסגרת, ובאותו יום חתמו נציגי ישראל ולבנון על ההסכם. החתימה התקיימה במסגרת תלת-צדדית עם ארצות הברית בוושינגטון, לאחר חמישה סבבי שיחות, ומזכיר המדינה מרקו רוביו כינה זאת "ראשית ההתחלה" רגעים לפני הטקס. דיווחים אלה, ממספר חדרים, עודכנו כעת בפרט סעיף פירוק החימוש.
בהקשר האזורי הרחב יותר, כפי שדווח ב-The Zioneer ב-15 ביוני, חיזבאללה בירך רשמית על ההסכם המדווח בין ארה״ב לאיראן. ב-12 ביוני דווח כי איראן קיבלה אישור מארה״ב שלבנון תיכלל בהסכם המתגבש. The Zioneer דיווח גם ב-22 ביוני כי פוסט דעה ספקני טען שהשיחות בין ארה״ב לאיראן עלולות להזרים מיליארדים לטהרן ולחמש מחדש את חיזבאללה. הנשיא טראמפ, ב-17 ביוני, הצהיר כי "עשינו שינוי משטר" באיראן וכי ידון בהמשך בפרוקסי ובטילים בליסטיים, דבר שמרמז על מסגרת אזורית מדורגת.
נותר פתוח: האישור הרשמי מישראל ומלבנון; לוח הזמנים הספציפי, מנגנוני הפיקוח על פירוק חיזבאללה מנשקו והסדרי הביטחון; והאם סעיפי ההסכם תואמים לפרט המדווח על סעיף פירוק נשק. הדיווח נותר בלתי מאושר על ידי מקורות רשמיים.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
