צה״ל חיסל הערב (חמישי) שישה מחבלי חיזבאללה בשני אירועים נפרדים בדרום לבנון. שר הביטחון ישראל כ״ץ הזהיר את איראן כי ישראל תגיב בעוצמה מלאה לכל התקפה, והבטיח כי צה״ל לא ייסוג מאזורי הביטחון בלבנון, בסוריה ובעזה.
צה״ל הודיע הערב (חמישי) כי כוחותיו חיסלו שישה מחבלי חיזבאללה בשני אירועים נפרדים בדרום לבנון. בכפר זוותא א־שרקיה, לוחמי חטיבת גולני זיהו חמישה מחבלים בסמוך לעמדתם. באירוע נפרד ברכס עלי טאהר, לוחמי חטיבת הקומנדו זיהו מחבל חיזבאללה חמוש. בשני המקרים, מטוסי חיל האוויר תקפו את המטרות וכוחות הקרקע פתחו באש, תוך חיסול האיום, לפי צה״ל.
צה״ל מסר כי הוא ממשיך לפעול ברכס עלי טאהר, שמתחתיו מצוי מתחם תת-קרקעי גדול של חיזבאללה. בצבא מעריכים כי כ-30 מחבלים נותרו במנהרות, ונמסר כי "לא יינתן למחבלי חיזבאללה לצאת מרשת המנהרות התת-קרקעיות או לפעול באזור הרכס." כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב (21:28), צה״ל חיסל שעות קודם לכן מחבלי חיזבאללה שאיימו על כוחות באזור. פעולות הערב הן האירוע השלישי ברכס המדווח על ידי המערכת בשעה האחרונה.
בנפרד, שר הביטחון ישראל כ״ץ הגיב לאיומים איראניים לפיהם אם ישראל לא תעזוב את לבנון "היום, מחר היא תברח." כ״ץ הצהיר כי אם טהרן תתקוף את ישראל על פעולותיה בלבנון, "נכה בה בכל הכוח." הוא אמר שצה״ל יישאר ללא הגבלת זמן באזורי הביטחון בלבנון, בסוריה ובעזה כדי להגן על יישובי ישראל, והוסיף כי "חיי הלוחמים הם ערך עליון." במקביל, נשיא לבנון ג׳וזף עאון פרסם הצהרה לפיה אף מעצמה זרה אינה רשאית לנהל משא ומתן בשם לבנון.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
