אירן תקפה היום ספינת משא הנושאת דגל סינגפור במצר הורמוז, כך על פי דיווח בוול סטריט ג׳ורנל. דווח על נזק אך ללא נפגעים. האירוע מחריף את העימות הימי המתמשך בנתיב האסטרטגי.
הוול סטריט ג׳ורנל דיווח הערב (יום חמישי) כי איראן תקפה ספינת משא הנושאת דגל סינגפור במצר הורמוז, תוך נזק לספינה אך ללא נפגעים. הדיווח, מפי בכירים אמריקנים, תאם את הדיווח הקודם של The Zioneer: בשעה 21:19 שעון ירושלים ציינו בכירים אמריקנים כי משמרות המהפכה תקפו את הספינה, ובשעה 19:47, לפי מאמר, שני בכירים אמריקנים זיהו את המטרה כנושאת דגל סינגפור. הפריט הראשון בשרשור, שפורסם בשעה 18:18 שעון ירושלים, ציטט דיווח בודד לא מאומת על תקיפה של משמרות המהפכה ליד עומאן בעקבות איומים לסגור את המצר; עדכונים מאוחרים יותר הוסיפו מקורות אמריקנים ואת דגל הספינה. עד שעה 18:18, גרסאות מרובות בשרשור התכנסו לספינת משא נושאת דגל סינגפור עם נזק אך ללא נפגעים, על סמך שני בכירים אמריקנים שצוטטו בג׳ורנל. האירוע בא לאחר שבועות של אזהרות איראניות, כפי שדיווח The Zioneer ב-19 ביוני, לפיהן כל כלי שיט שיחצה את מצר הורמוז יותקף, וסדרה של פעולות קינטיות קודמות, כולל שיגור טיל על ידי משמרות המהפכה לעבר ספינה שניסתה לחצות ב-13 ביוני. נותר פתוח: עד כה לא יצאה הודעת אחריות רשמית מטהרן.
7 התפתחויות
- מתפתחמשמרות המהפכה שיגרו טיל לעבר ספינה שניסתה לחצות את מצר הורמוז
- מתפתחמשמרות המהפכה טוענים: תקפנו שתי ספינות שניסו לחצות את מיצר הורמוז בניגוד לחוק
- מתפתחדיווח איראני: משמרות המהפכה תוקפים בטילים את הספינות שתקפו את איראן
- מבוססמשמרות המהפכה מכריזים על שליטה מלאה במצר הורמוז; איומים בירי על ספינות לא מורשות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
