גורם המעורה בפרטים אמר לעמיחי שטיין (i24NEWS) כי איראן משגרת מדי לילה לפחות שישה כטב״מים לעבר ספינות במצרי הורמוז, ואת חלקם מיירט צבא ארה״ב. בממשל האמריקני מבהירים כי איראן לא תוכל לגבות אגרות בסחר הימי בהורמוז, ומגדירים זאת כ׳קו אדום'. עוד דווח כי עיקר השיח בין הרמטכ״ל הרצי הלוי ובכירים ישראלים לבין מפקד פיקוד מרכז האמריקני בעת ביקורו בישראל עסק באיראן.
גורם המעורה בפרטים אמר לעמיחי שטיין (i24NEWS) כי איראן משגרת מדי לילה לפחות שישה כטב״מים מתאבדים לעבר ספינות במצרי הורמוז, וכוחות ארה״ב מיירטים חלק מהם. ממשל טראמפ מבהיר כי איראן לא תוכל לגבות אגרות או עמלות מספינות במצר, ומגדיר זאת כ׳קו אדום'.
הדיווח מצטרף לדפוס של הסלמה ימית במצר: לפני יומיים דיווח The Zioneer כי צבא ארה״ב תוקף מטרות איראניות באזור, ובתחילת יוני ספינות אמריקניות יירטו כטב״מים שאיימו על ספינות סוחר. אותו גורם מסר כי השיח העיקרי בביקור מפקד פיקוד מרכז האמריקני בישראל, עם הרמטכ״ל הרצי הלוי ובכירים ישראלים, עסק באיראן. בקבוצת ההודעות המקוריות התקבל גם דיווח לא מאומת ממעקב טיסות הטוען לזינוק בתנועת הלוגיסטיקה הצבאית האמריקאית במזרח התיכון מאז 18 ביוני, אולם נתון זה לא אושר ממקור רשמי. העלון הנוכחי מסתמך על מקור יחיד, ופרטי שיגורי הכטב״מים הליליים נותרו בלתי מאומתים בשלב זה.
3 התפתחויות
- מתפתחעמיחי שטיין: משמרות המהפכה שיגרו 2–4 כטב״מים מדי לילה לעבר ספינות אמריקניות במצרי הורמוז
- מתפתחחיל הים האמריקאי מלווה מיכליות בנתיב השיט שמול חופי עומאן למרות תקיפות איראניות
- מתפתחארה״ב הפילה שני כטב״מים איראניים לאחר ניסיון תקיפה על ספינות בהורמוז, דיווח בפוקס ניוז
- מבוססטראמפ: איראן פגעה באוניית משא במצר הורמוז, ארה״ב יירטה שלושה כטב״מים
מקורות ואות
- קליטה פנימית
