גורם המעורה בפרטים מסר לעמיחי שטיין (i24NEWS) כי איראן משגרת לפחות שישה כטב״מים מדי לילה לעבר ספינות במצרי הורמוז, וכי צבא ארה״ב מיירט חלקם. עוד נמסר כי הממשל האמריקני רואה בגביית אגרות איראניות במצר 'קו אדום'.
עמיחי שטיין מ-i24NEWS דיווח היום (ראשון) בערב, מפי גורם המעורה בפרטים, כי איראן משגרת לפחות שישה כטב״מים מדי לילה לעבר ספינות במצרי הורמוז, כאשר צבא ארה״ב מיירט חלקם. לדברי הגורם, השיגורים הליליים נובעים מ׳זעם איראני' על מעבר ספינות בצד העומאני של המצר 'בעידוד אמריקני'.
בדיווח צוטט גם בכיר בממשל טראמפ שהבהיר כי איראן לא תוכל לגבות אגרות או עמלות מספינות במצר: 'זה קו אדום'.
שטיין קישר את הסוגיה לביקורו האחרון של הרמטכ״ל הרצי הלוי ובכירים ישראלים אצל מפקד פיקוד מרכז האמריקני, וציין כי עיקר השיח עסק באיראן. הדיווח מתיישב עם דפוס המדווח ב-The Zioneer מאז תחילת יוני: שיגורי כטב״מים ליליים של משמרות המהפכה לעבר ספינות סוחר וצבא. השבוע דווח ב-NBC כי ההתקפות נמשכות למרות הבנה דיפלומטית בין וושינגטון לטהרן. אזהרת הממשל האמריקני מפני גביית אגרות סותרת איומים קודמים של גורם איראני במשלחת השיחות, שהזהיר ביוני כי 'יהיה תשלום בהורמוז'.
3 התפתחויות
- מתפתחעמיחי שטיין: משמרות המהפכה שיגרו 2–4 כטב״מים מדי לילה לעבר ספינות אמריקניות במצרי הורמוז
- מתפתחחיל הים האמריקאי מלווה מיכליות בנתיב השיט שמול חופי עומאן למרות תקיפות איראניות
- מתפתחארה״ב הפילה שני כטב״מים איראניים לאחר ניסיון תקיפה על ספינות בהורמוז, דיווח בפוקס ניוז
- מבוססטראמפ: איראן פגעה באוניית משא במצר הורמוז, ארה״ב יירטה שלושה כטב״מים
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
