העיתונאי עמיחי שטיין (i24NEWS) מדווח כי ספינות חוצות את מצרי הורמוז בצד העומאני בעידוד אמריקני, בעוד איראן ממשיכה לשגר לפחות 6 כטב״מים מדי לילה לעבר כלי שיט. הממשל האמריקני מבהיר, לפי הדיווח, כי ניסיון איראני לגבות אגרות במצר הוא 'קו אדום'.
דיווח חדש מאת עמיחי שטיין (i24NEWS) מצביע על שינוי טקטי משמעותי במצרי הורמוז: כלי שיט חוצים כעת בצד העומאני של המצר, נתיב שארה״ב מעודדת. זאת, בעוד איראן ממשיכה בשיגור כטב״מים מדי לילה לעבר הספינות, לפחות 6 כטב״מים מדי לילה, חלקם מיורטים על ידי צבא ארה״ב. הממשל האמריקני הבהיר כי כל ניסיון איראני לגבות אגרות במצר הוא 'קו אדום'.
דיווח זה ממשיך את סיקור The Zioneer מיום ראשון בשעה 20:17 ירושלים, אז דיווח גורם המעורה בפרטים לשטיין כי איראן משגרת מדי לילה לפחות שישה כטב״מים לעבר ספינות בהורמוז. אותו דיווח ציין כי ארה״ב רואה בגביית אגרות איראניות קו אדום. ביום ראשון בשעה 11:24 ירושלים, דיווח The Zioneer כי חיל הים האמריקני ממשיך ללוות מיכליות בנתיב השיט מול חופי עומאן למרות תקיפות איראניות. המעבר לצד העומאני, כפי שאושר כעת בדיווחו של שטיין, נראה כתגובה טקטית לאיום הכטב״מים הלילי המתמשך.
כפי שדיווח The Zioneer ב-17 ביוני, משמרות המהפכה שיגרו 2-4 כטב״מים מדי לילה לעבר ספינות אמריקניות במצר. הדסק דיווח גם על המתיחות בין ארה״ב לאיראן בנוגע לניהול הורמוז, כולל תקיפה אמריקנית בטילי טומהוק ב-11 ביוני.
הדיווח אינו מציין אם כל כלי השיט משתמשים כעת בנתיב העומאני, ואינו מפרט את העיתוי המדויק של השינוי או כל הודעה רשמית של הגורמים המעורבים.
3 התפתחויות
- מתפתחעמיחי שטיין: משמרות המהפכה שיגרו 2–4 כטב״מים מדי לילה לעבר ספינות אמריקניות במצרי הורמוז
- מתפתחחיל הים האמריקאי מלווה מיכליות בנתיב השיט שמול חופי עומאן למרות תקיפות איראניות
- מתפתחארה״ב הפילה שני כטב״מים איראניים לאחר ניסיון תקיפה על ספינות בהורמוז, דיווח בפוקס ניוז
- מבוססטראמפ: איראן פגעה באוניית משא במצר הורמוז, ארה״ב יירטה שלושה כטב״מים
מקורות ואות
- קליטה פנימית
