איראן החלה במתקפת תגמול נגד מטרות אמריקאיות באזור בחריין ומנאמה, כך לפי גורם ביטחוני. המתקפה באה על רקע המתיחות הגוברת בין ארה״ב לאיראן באזור המפרץ.
מתקפת תגמול איראנית על מטרות אמריקאיות בבחריין ומנאמה החלה, כך לפי מקור ביטחוני אחד בדיווח הראשוני. המקור תיאר את המתקפה כתגובה, אך הטריגר המדויק — האם קשור לתקיפות ארה״ב האחרונות על יעדים איראניים או להתפתחויות אחרות — לא פורש בהודעה זו.
כפי ש-The Zioneer דיווח בשבועות האחרונים, העימות בין ארה״ב לאיראן במפרץ הסלים בשלבים. ב-10 ביוני ירתה איראן טילים לעבר בסיסי ארה״ב באזור, ומדינות המפרץ הפעילו הגנה אווירית. דיווחים מאוחרים תיעדו מטחי טילים בליסטיים איראניים ב-11 ביוני, תקיפה אמריקאית מוגבלת בבחריין ב-26 ביוני, וטענות משמרות המהפכה לתקיפת כטב״מים על בחריין ב-27 ביוני. נראה כי המתקפה הנוכחית היא האחרונה בסדרה זו, אך היקפה ומספר הטילים המעורבים טרם אושרו.
הדיווח מהערוץ הביטחוני אינו מאומת במקורות בלתי תלויים בשלב זה. לא פורסם אישור רשמי מפיקוד המרכז של ארה״ב או מרשויות בחריין. נפגעים ונזק לא דווחו עדיין.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
