משרד החוץ האיראני הודיע כי "הושגה התקדמות טובה" בשיחות המתקיימות בשוויץ, וכי המו״מ בין הצוותים הסתיים, אך הצוותים הטכניים ימשיכו בעבודתם. ההצהרה מגיעה על רקע דיווחים סותרים ביום ראשון על עזיבת המשלחת האיראנית את אתר השיחות.
משרד החוץ של איראן מסר בשעות הבוקר המוקדמות (יום ב') כי השיחות מול ארה״ב בשוויץ השיגו "התקדמות טובה", לפי דיווח של חדשות 12 (N12). המשרד הוסיף כי המו״מ בין הצוותים הסתיים, אך הצוותים הטכניים ימשיכו בעבודתם — שינוי שעשוי להצביע על מעבר משיחות מדיניות מלאות להמשך טכני ברמה נמוכה יותר.
ההודעה באה לאחר יום ראשון סוער שבו המשלחת האיראנית עזבה לזמן קצר את אתר השיחות ומטוס שהסיע אותה פנה לטהרן לפני שחזר על עקבותיו, כפי שדווח ב-The Zioneer בשעה 23:35 וב-02:47. דיווחי רקע רבים בשבועיים האחרונים עקבו אחר קצב השיחות הלא סדיר — החל מטיוטת מזכר הבנות בתיווך קטאר ב-15 ביוני, דרך הכחשה איראנית על עזיבה ב-21 ביוני, ועד לחתימה דיגיטלית על מזכר ההבנות ב-19 ביוני. ההצהרה הנוכחית היא האמירה הרשמית הראשונה לכאורה על התקדמות מטהרן מאז האירועים הללו.
לא ברור האם יש לצוותים הטכניים מסגרת קונקרטית להמשיך ממנה. הצד האמריקאי טרם הגיב להצהרה האיראנית.
- מבוססעל פי הדיווחים: המשלחת האיראנית נותרה בשוויץ למשא ומתן, למרות איומי העזיבה
- מבוססאיראן אישרה: נגיע לשיחות בשוויץ; דורשת שארה״ב תחייב את ישראל להפסיק לתקוף בלבנון
- מבוססשיחות ארה״ב-איראן בשווייץ: מפת דרכים ל-60 יום, הוקם תא למניעת חיכוך עם לבנון
- מתפתחאיראן: נחושים לקדם ברצינות את יישום מזכר ההבנות; הפגישה בשווייץ היום נועדה למעקב אחר ההתחייבויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
