המושב הראשון של השיחות בדרג הבכיר בין ארה״ב לאיראן הסתיים היום (שני) בבירגנשטוק, שווייץ, באווירה חיובית ובונה, כך לפי הצהרה משותפת של קטאר ופקיסטן, כפי שדווח על ידי ברק רביד (N12). הצדדים סיכמו על מפת דרכים להשגת הסכם סופי בתוך 60 יום, על מנגנון להמשך שיחות טכניות, ועל הקמת תא למניעת חיכוך בין הצדדים לבין לבנון לשמירת הפסקת האש.
הצהרת קטאר ופקיסטן הבוקר (שני), כפי שדווח על ידי ברק רביד (N12), חושפת תוצרים קונקרטיים ראשונים משיחות ארה״ב-איראן בדרג הבכיר בבירגנשטוק, שווייץ. המושב הסתיים באווירה חיובית ובונה, לפי המתווכות, ובהתקדמות מעודדת (The Zioneer דיווח ב-00:10 כי איראן התנתה את חידוש השיחות בהתנצלות ונסיגת צה״ל מלבנון).
התוצאות העיקריות: מפת דרכים ל-60 יום להשגת הסכם סופי, מנגנון לשיחות טכניות מיידיות נוספות, תא למניעת חיכוך בין הצדדים לבין לבנון לשמירת הפסקת האש, וערוץ תקשורת ייעודי למניעת תקריות ולהבטחת מעבר בטוח של כלי שיט מסחריים במצר הורמוז.
התפתחות זו באה בעקבות הצהרה קודמת בשעה 04:16 (בולטין The Zioneer) שאישרה את סיום הפגישה והסכמה על מנגנון טכני. כעת נוספו לוח זמנים והסדרים מבניים. תא למניעת חיכוך נותן מענה לדאגה ביטחונית ישראלית מרכזית בזירה הלבנונית, ומקשר בין ציר הימי לבין הפסקת האש במסגרת ארה״ב-איראן.
התוצאות כפופות לגיבוש סופי בתוך 60 הימים. השלב הבא יכלול שיחות טכניות שמועדן טרם פורסם.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
