המתווכות קטר ופקיסטן הודיעו על התקדמות חיובית בפסגה בשוויץ, כך דיווח העיתונאי עמיחי שטיין (i24NEWS). ההבנות כוללות הקמת ועדה בכירה לפיקוח על המו״מ, קבוצות עבודה לנושאי הגרעין והסנקציות, וערוץ למניעת תקריות במצר הורמוז.
המתווכות קטר ופקיסטן הודיעו הבוקר (שני) על הקמת ועדת פיקוח בכירה וקבוצות עבודה בנושאי הגרעין והסנקציות, כחלק ממפת דרכים מובנית להשגת הסכם סופי בתוך 60 יום, כך דיווח העיתונאי עמיחי שטיין (i24NEWS). כמו כן סוכם על מנגנון למניעת חיכוך בלבנון. ההודעה, המבהירה את המסגרת לסבב הבא של השיחות, מגבשת הבנות שעלו בסבבים קודמים.
כפי ש-The Zioneer דיווח ב-04:14 שעון ירושלים, הסבב הבכיר הראשון היום הסתיים בהצהרה משותפת על 'התקדמות מעודדת' ומפת דרכים ל-60 יום, כולל תא למניעת חיכוך עם לבנון לשמירת הפסקת האש. קדמה לכך הודעה מוקדמת יותר (גם היא ב-04:14 שעון ירושלים) לפיה המתווכות אישרו הסכמה על מנגנון לשיחות טכניות, ולפניה סבב שיחות בן 18 שעות שבו איראן דיווחה על התקדמות משמעותית. ערוץ המקור נותר עקבי — הצהרות המתווכות הקטריות והפקיסטניות, שהועברו באמצעות עיתונאים ישראלים — וטרם נסתר על ידי תגובה ישירה של משלחות ארה״ב או איראן.
בהקשרים רחבים יותר, סגן נשיא ארה״ב ג׳יי.די ואנס אמר אתמול (ראשון, 16:00 שעון ירושלים) כי 'נרשמה התקדמות גדולה' בשימור הפסקת האש בלבנון, כפי שדיווח The Zioneer. מנגנון מניעת החיכוך החדש הוא המשך מבצעי ישיר של המסלול המדיני הזה.
טרם פורסמה הצהרה רשמית ישירה של משלחות ארה״ב או איראן על ההודעה מהבוקר. הודעת המתווכות נותרה המקור העל-פה היחיד למבנה הוועדה וללוח הזמנים הספציפי, ומעמדה תלוי בהמשך פעולת הצדדים דרך ערוץ זה.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
