בנאום שנשא בבאקו, הודה יו״ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קאליבאף במעל 3,000 הרוגים, 30,000 פצועים, הרס תשתיות וחיסול המנהיג העליון — תוך שהוא מכנה את מזכר ההבנות באסלאמאבאד 'הצהרת תבוסה' של ארה״ב. קאליבאף פנה גם למדינות המפרץ בבקשה להשקעה בשיקום, לפי דיווח אופוזיציה איראני דרך The Zioneer.
יו״ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קאליבאף נשא נאום אמש בוועידת איחוד הפרלמנטים האסלאמיים (PUIC) בבאקו, אזרבייג׳ן, ובו תיאר לראשונה בפרטיות חסרת תקדים את מחיר 'מלחמת ארבעים הימים', לפי דיווח של כלי תקשורת אופוזיציה איראניים במעקב The Zioneer.
קאליבאף הודה כי איראן ספגה למעלה מ-3,000 הרוגים ויותר מ-30,000 פצועים, חורבן שיטתי של תשתיות תעשייה, רפואה, אנרגיה ותחבורה, וחיסול המנהיג העליון חמינאי לצד בכירים צבאיים ופוליטיים. למרות רשימת החורבן הזו, הוא הגדיר את מזכר ההבנות עם ארה״ב באסלאמאבאד כ׳הצהרת תבוסה' של אמריקה, וטען שאיראן אילצה את וושינגטון 'להיכנע בשדות המאבק'.
בנאומו נגע קאליבאף גם בחיזבאללה. הוא התעקש שאיראן 'לא נטשה את חבריה' ושהפסקת האש בלבנון חשובה לא פחות מזו שבאיראן — טענה שמנתחי אופוזיציה מתארים כניקוי מצפון לאחר שטהרן השתמשה בלבנון כקלף מיקוח.
החלק המרכזי בנאום היה פנייה ישירה למדינות המפרץ העשירות לשיתוף פעולה כלכלי והשקעה בשיקום. קאליבאף הציע 'הסכמי ביטחון שיהפכו לברי קיימא באמצעות שיתוף פעולה כלכלי' — זאת על רקע תשתיות האנרגיה המושמדות של איראן והיעדר כספים לשיקום. בדיווחים קודמים של The Zioneer תועד קאליבאף טוען לניצחון (17 ביוני) ומכנה את ההסכם 'תבוסת ארה״ב' (24 ביוני); נאום באקו מספק את תמונת הנזק המפורטת ביותר מטעם בכיר איראני רשמי.
2 התפתחויות
- מתפתחיו״ר הפרלמנט האיראני קאליבאף: מזכר ההבנות של אסלאמאבאד — הכרזה על תבוסת ארה״ב
- מתפתחיו״ר הכנסת האיראני קאליבאף מאיים ב׳מהלומה מוחצת' אם ארה״ב תפר את ההסכם הדיגיטלי
- מתפתחיושב ראש הפרלמנט האיראני גליבאף: 'אם האויב לא יבין את שפת ההיגיון, נתמודד איתו בשפת הכוח'
- מתפתחיו״ר הפרלמנט האיראני: 'איראן עשתה צעד גדול לעבר הניצחון הסופי'
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
