סגן שר החוץ האיראני וראש צוות המשא ומתן הטכני, קאזם ע׳ריבאבאדי, הודיע על סיום השיחות בין ארבע המדינות ועל הסכמה בנוגע למתכונת המשך המשא ומתן. ההכרזה מגיעה לאחר סבב שיחות טכני קודם בשווייץ בין איראן לארה״ב, גם הוא בתיווך קטאר ופקיסטן, שהסתיים בהסכמות על מנגנוני יישום מזכר ההבנות וההצהרה הסופית מרמת השרים.
סגן שר החוץ האיראני קאזם ע׳ריבאבאדי הודיע היום (שלישי) כי השיחות הרב־צדדיות בין ארבע מדינות הסתיימו בהסכמה על מתכונת הסבב הבא. ההצהרה, שנמסרה בשעה 08:06 לפי שעון ירושלים, היא העדכון האחרון בשורת הודעות מהצד האיראני היום: מוקדם יותר, בשעה 04:21, הודיע ע׳ריבאבאדי על סיום השיחות הטכניות עם ארה״ב בשוויץ, בתיווך קטאר ופקיסטן, שבהן הוקמו ארבע קבוצות עבודה ומנגנון קשר ימי. ההצהרה החדשה מאשרת את המסגרת הכללית, מבלי לפרסם מתי והיכן יתקיים הסבב הבא.
הפרסומים החלו על רקע אותות סותרים: ביום ראשון שלל דובר המשלחת האיראנית שיחות נוספות, ודווח על עזיבת המשלחת. בשעה 04:21 ביום שני הודיע משרד החוץ האיראני על
6 התפתחויות
- מבוססאיראן הודיעה על סיום השיחות הטכניות עם ארה״ב בשוויץ; הוקמו ארבע קבוצות עבודה
- מתפתחמקור: ההסכם עם איראן סוכם ברמת שרי החוץ; מפקד משמרות המהפכה מבקש את אישור חמינאי
- מתפתחסגן שר החוץ האיראני: הגרעין — העשרה, מלאי, צרכים — יידונו בשלב הבא בשיחות
- מבוסססגן שר החוץ האיראני מפרט את תנאי 'מזכר ההבנות של איסלאמאבאד'; טוען לסיום מיידי של המלחמה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
