משרד החוץ של איראן גינה בתוקף את התקיפות האמריקניות אמש בחוף הדרומי של המדינה, וטען כי אין לארה״ב אמינות או ערך להתחייבויותיה. לדברי המשרד, התקיפות מהוות הפרה של אמנת האו״ם ושל הסעיף הראשון במזכר ההבנות בין המדינות.
משרד החוץ האיראני פרסם הבוקר (ראשון) הודעה המגנה תקיפות אמריקניות שבוצעו אמש בחוף הדרומי של המדינה. בהודעה, שצוטטה על ידי חדשות 12, האשימה טהראן את וושינגטון בחוסר אמינות ובערך כלשהו להתחייבויותיה. עוד טענה איראן כי התקיפות מהוות הפרה של אמנת האו״ם ושל סעיף 1 במזכר ההבנות בין המדינות.
כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הבוקר (07:54 שעון ירושלים), משרד החוץ האיראני גינה תקיפה אמריקנית על מתקני תצפית ומודיעין בדרום איראן. ההודעה החדשה מרחיבה את הגינוי לטיעון משפטי רחב יותר, בטענה להפרות של החוק הבינלאומי והסכמים דו-צדדיים.
החוף הדרומי של איראן מהווה נקודת חיכוך חוזרת במתיחות בין ארה״ב לאיראן. ההודעה הנוכחית מגיעה לאחר שבועות של רטוריקה מחריפה מצד טהראן, שהאשימה את ארה״ב במספר הפרות מאז הסכם הפסקת האש בין שתי המדינות.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
