משמרות המהפכה האיראניים קיבלו אחריות על תקיפות נגד בחריין וכווית, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות תסנים. בדברי המשמרות נאמר: "כל כלי שיט שיפר את הריבונות יטופל בעתיד בכוח רב יותר. כל תוקפנות מצד האויב תזכה לתגובה מוחצת." הדיווח אינו מאומת ממקורות בלתי תלויים.
משמרות המהפכה האיראניים (IRGC) לקחו אחריות רשמית על תקיפות נגד בחריין וכווית, כך על פי דיווח בסוכנות החדשות חצי-רשמית תסנים, שציטטה הודעה של המשמרות. בהודעה נאמר שכל כלי שיט שיפר ריבונות יטופל בכוח רב יותר וכי כל תוקפנות מצד האויב תזכה לתגובה מוחצת. הזירות המסוימות—בחריין וכווית—מתיישבות עם איומים קודמים של משמרות המהפכה נגד מדינות המפרץ בנות ברית של ארה״ב, בתגובה לתקיפות אמריקאיות על תשתית איראנית.
כפי שדיווח The Zioneer בשבועות האחרונים, משמרות המהפכה טענו שוב ושוב לתקיפות נגד עמדות אמריקאיות במפרץ ונגד נכסים בבחריין, כווית וירדן. טענות אלו נותרו ברובן בלתי מאומתות ממקורות בלתי תלויים. הדיווח הנוכחי מוסיף נדבך של הסלמה: המשמרות תובעים כעת אחריות מפורשת לתקיפות על שתי מדינות ריבוניות במפרץ. טיבן של התקיפות—אם ימיות, טיליות או כטב״מים—ונזק או נפגעים כלשהם לא פורסמו ולא אושרו.
דיווח תסנים הוא המקור היחיד לטענה זו; טרם פורסם אישור מגורמים בחריינים, כוויתיים או מפיקוד המרכז האמריקאי.
5 התפתחויות
- מבוססמשמרות המהפכה טוענים: תקפנו חמישה בסיסים צבאיים בירדן, כווית ובחריין
- מתפתחמשמרות המהפכה: תקפנו בכטב״מים מתאבדים את מפקדת הצי החמישי האמריקאי בבחריין
- מתפתחמשמרות המהפכה טוענים: רחפנים תקפו מטרות אמריקאיות בבסיס שייח׳ עיסא בבחריין
- מתפתחמשמרות המהפכה טוענים: תקפנו את בסיס עלי אל-סלם בכווית באמצעות כטב״מים
מקורות ואות
- קליטה פנימית
